PDA

Bekijk Volledige Versie : Inspiratie nodig voor een casemod van mijn Centurion 590

Unexpected
28-04-12, 17:14
hallow allemaal :)

ik heb hier thuis al een dikke 2 jaar een coolermaster centurion 590:
http://static.tz.nl/f/tap/158588_87bc1515.jpg

ik ben op zoek naar goede ideeŽn voor mijn kast. zelf had ik al gedacht aan een window, blauwe leds en de binnenkant volledig mat zwart spuiten. alleen weet ik niets voor de vorm van de windows, bij gebrek aan inspiratie.
zelf heb ik al een scythe fancontroller 3x sharkoon black fan en de 2 standaard fans die bij de case zaten, hiervan is er een met blauwe leds, die waarschijnlijk in de windows zal komen.

alvast bedankt!

DieHard
28-04-12, 18:20
Hee (:

Welkom bij BEP.

Ik zou geen fans in de zijkant doen...
Mischien is het een idee om de bays weg te helen en er een optionele 120MM fan op de bovenkant te maken.
(:

Unexpected
28-04-12, 18:58
dankje :)

waarom geen fans in de zijkant? momenteel zit er daar wel ťťn, waardoor mijn graka toch iets koeler is. helaas is er geen mogelijkheid om nog een fan bij te steken, de hele hub zit daar in de weg :s

Hesselcandea
28-04-12, 21:17
Als je een window maakt, en dan een fan er in doet, is je hele uitzicht weg..

Donovan
29-04-12, 09:11
Doordat die fan grills in de zijkant van je kast zitten, zal je zijkant erg slap gaan worden als je die er uit gaat slijpen. Dat komt vooral door de fangrill rechts boven.
Misschien moet je gaan kijken voor een zijkant die helemaal dicht is, en daar dan een window in gaan maken.

Misschien kan je de kast een lik verf geven?
Of een fan onder je HDD's maken?
Water koeling?
neon licht er in?

Wat je laatst ook vaak ziet is dat carbon papier. Dat is ook mooi om aan de binnenkant te plakken.
En ik weet niet hoe het nu staat met je cablemanagment, maar misschien kan je daar ook wat aan doen.

Unexpected
29-04-12, 09:59
Doordat die fan grills in de zijkant van je kast zitten, zal je zijkant erg slap gaan worden als je die er uit gaat slijpen. Dat komt vooral door de fangrill rechts boven.
Misschien moet je gaan kijken voor een zijkant die helemaal dicht is, en daar dan een window in gaan maken.

ik had gedacht om de beide grills weg te doen, om dan een groot window over de gehele hoogte te maken maar zonder de hdd rack te zien.

Misschien kan je de kast een lik verf geven?

De binnenkant wordt sowieso gedaan, de buitenkant weet ik nog niet zo direct. misschien enkele blauwe lijnen (m'n voetbalploeg draagt blauw-zwart ^^)

Of een fan onder je HDD's maken?

Aan de voorkant zit zo een HDD rack van CM zelf met een blauwe ledfan in. die fan zou ik dan in mijn window steken voor de kleur, en een van mijn 140mm verplaatsen naar die rack (moeten wat gaatjes bij geboord worden.

Water koeling?

Momenteel zit er al een H70 van corsair in met, door gebrek aan plaats, 1 pushfan. Zodra ik geld genoeg heb komt daar custom watercooling in, maar dat is nog niet voor nu.

neon licht er in?

Waarschijnlijk ga ik opteren voor led-strips, het is een redelijk krappe kast, als ik mijn fototoestel terugvind zal ik eens wat foto's tonen.

Wat je laatst ook vaak ziet is dat carbon papier. Dat is ook mooi om aan de binnenkant te plakken. En ik weet niet hoe het nu staat met je cablemanagment, maar misschien kan je daar ook wat aan doen.

Heb je soms een voorbeeld van zo een carbon papier?
kabelmanagement is redelijk OK, maar kan beter :)

jeffrey12
29-04-12, 12:46
als je pootjes aan de onderkant hebt zou ik ledstrips aan de onderkant maken,,
Met een switch en dan heb je een mooie''gloed'' om je pc:D

DieHard
29-04-12, 12:50
Wat voor tools heb je tot je beschikking?

Zelf heb ik mijn bays eruit gehaald en de hdd bays.
De hdd heb ik onder mijn bovenkant geplaatst en de CD-drive gebruik ik toch nooit dus die heb ik eruit gehaald.
Ńls je dan toch je drive nodig hebt, maak je je kast gewoon open en sluit je hem weer aan :d
Dit is heel makkelijk te doen maar geeft toch een veel betere look (:

Hesselcandea
29-04-12, 14:00
http://img198.imageshack.us/img198/9718/img0421psk.jpg
Zoiets, maar dan in blauw?

Unexpected
29-04-12, 15:20
mijn bays zelf ga ik er niet uithalen, die worden wel wat gebruikt => dvd, fancontroller
die gloed onder de pc ziet er wel nog een heel goed idee uit, ga ik zeker overwegen om te doen :D
ik ga een window uitzagen, vastzetten met boutjes/rivetten en er een dikke window in steken met fan.