PDA

Bekijk Volledige Versie : geen beeld via hdmi kabel

Vanlierde
08-07-12, 16:05
Hallo,

Ik heb mezelf dus een philips 234cl2 monitor gekocht, deze is verbonden met een vga kabel naar een ASUS HD7850-DC2T-2GD5

Na de installatie van de hele pc wilde ik dus de hdmi kabel aansluiten, dus de vga kabel eruit en de hdmi kabel erin. Ik kreeg geen beeld. Toen heb ik op de knop gedrukt om te wisselen van analoog D-sub naar hdmi maar nog steeds geen beeld.

als ik de vga EN de hdmi kabel aansluit op mn scherm detecteert hij zogezegd 2 schermen, maar nog steeds geen beeld. Hij detecteert de monitor als beeldscherm 1 en via de hdmi kabel is de monitor dan zogezegd beeldscherm 2, maar als ik dan de vga uithaal en de hdmi laat zitten valt het beeld terug uit. Wsl moet ik de hdmi als beeldscherm 1 zetten maar ik heb geen idee hoe ik dit doe.

Iemand enig idee?

Romaantje
08-07-12, 16:20
Ten eerste, twee kabels op 1 monitor moet je niet doen.
Heb je jouw drivers uptodate? Inmiddels is 12.6 (http://www.bouweenpc.nl/nieuws/software/amd-catalyst-12-6-en-nieuwe-betadriver-beschikbaar) al uit.

Het werkt dus alleen met analoge signaal (VGA)?
Zegt de monitor nog wat, zoals van "Geen signaal"?

Vanlierde
08-07-12, 19:53
hoi,

Ik heb al de 12.6 drivers, van zodra ik de hdmi kabel gebruik zegt de monitor, no signal, going into sleep mode. Kan het zijn dat ik eerst ergens de hdmi output moet instellen op de gra ka? ik vind dit wel nergens terug in catalyst control center.

Tomas
08-07-12, 19:55
Werkt het als je bv. een TV of een andere monitor via HDMI aansluit? Heb je een andere kabel geprobeerd?

Vanlierde
08-07-12, 21:50
heb al een andere hdmi kabel geplaatst, zelfde probleem, kabel werkt wel op hd decoder. als ik mijn monitor verbindt met vga kabel en tegelijkertijd mijn hdmi kabel inplug en in mijn tv steek herkent de pc hem wel, maar krijg ik alsnog geen signaal op de tv

Romaantje
09-07-12, 08:42
Dus, of het ligt aan het beeldscherm. Deze kan geen digitaal signaal ontvangen. Of het ligt aan jouw videokaart, die geen digitaal signaal kan versturen.
Kan je het met een andere videokaart proberen?

Vanlierde
09-07-12, 21:40
ik heb geen ander beeldscherm en ook geen andere videokaart. nog een bijkomend probleem: in windows werkt mijn scherm normaal. maar vanaf ik ga gamen krijg ik constant rollende strepen over het scherm. je ziet ze nauwelijks maar ze zijn er wel.

Bv. in world of tanks, in de garage zijn ze er. zet ik via instellingen van het spel de vsync aan dan zie ik ze niet meer. maar als ik dan ingame ga spelen zijn ze er terug.

Ik heb dit in al mijn spellen, nl. BF3, COD3, en WOT

Romaantje
10-07-12, 12:22
Dan ligt het denk ik aan je GPU.

Diegovdx11
22-07-12, 22:06
Slechte kabel? Gewoon even wat duwen en draaien en dan gaat het wel aan ;)