PDA

Bekijk Volledige Versie : Mac os x lion op pc

jeffrey12
22-07-12, 15:53
Hey,

Is er een mogelijkheid om mac os x lion op een gewone pc te krijgen?
Ik heb het al geprobeerd in virtuel machine maar daar doet ie het ook niet op.

Jeffrey

Richard
22-07-12, 17:33
Nee dat kan niet. Why would you?
Met bepaalde speciale onderdelen kan je een hackingtosh systeem bouwen maar dan heb je geen tot slechte ondersteuning en ben je amper goedkoper. Draait sowieso niet op AMD.

Diegovdx11
22-07-12, 18:15
Hackentonish ofzoiets is daar iets voor toch?

jeffrey12
22-07-12, 18:25
Jammer:(

Ik wil apple ios gewoon een keer proberen en vond het er wel leuk uitzien.
Aangezien ik nou al zoveel jaar naar windows kijk wou ik een keer wat anders proberen haha:p

@Diegovdx11 ja maar als die niet draait op amd lukt dat ook niet;)

Btw waarom zijn mac books allemaal zo duur?

Tomas
22-07-12, 20:13
iOS is Apple's besturingssysteem voor smartphones :p.

MacBooks zijn zo duur omdat er veel geld wordt besteed aan design (zo dun mogelijk) en marketing. Daarnaast maken ze er flink winst op.

jeffrey12
22-07-12, 20:26
Ohja,, haha domme typ fout:p

Zelfs 2dehands zijn die dingen tering duur...
Wel jammer wou de wel eentje haha

Diegovdx11
22-07-12, 21:51
Ze zijn ook duur omdat het applelogo en die dingen erop staan. Zoals merkkleding bijv

jeffrey12
22-07-12, 23:19
Klopt maar deze prijzen zijn wel extreem hoog als je kijkt naar wat je ervoor krijgt.

Ik zag een hele goede alienware laptop en daar boven een apple op tweakers.
De apple had een i5 met 4gb ram uit 2010 en de alienware i7 met 8 gb ram.
Apple koste 1100 en de alienware 800.

Is wel een groot verschil voor een apple logotje:p

Richard
23-07-12, 11:16
Mwah, beetje eerlijke concurrentie mag wel hoor. Als je een Macbook Air vergelijkt met een Ultrabook, heb je gelijkwaardige specs en ook een gelijkwaardige prijs. Je betaald gewoon voor high-end componenten (maar natuurlijk ook Apple Tax).
Desktops zijn helemaal duur.

Volgens mij is het niet mogelijk. Zou ook niet weten waarom je 't zou willen, tenzij je Apple software wil gaan gebruik voor bijvoorbeeld video of foto editing.

jeffrey12
23-07-12, 11:26
Klopt maar ik wou graag een laptop met apple os aangezien ik hier nog nooit eerder mee hebt gewerkt en lijkt me we een keer grappig om te zien.
Maar om dan meteen 1000 euro uit te gaan geven voor een apple laptop terwijl er betere goedkoper zijn gaat ook weer een beetje te ver...

Richard
23-07-12, 11:28
Zo bijzonder is het niet hoor. Het ziet er net ietsje anders uit en het kruisje staat aan de verkeerde kant. Windows met SSD loopt sowieso sneller.
Toch, als ik een Ultrabook zou kopen zal ik een Macbook overwegen.

jeffrey12
23-07-12, 12:44
Dat is het hem luist;)
Ik wil graag nog een laptop wie goed is.
Maar ze zijn een beetje duur haha:P

Hoe kan het trouwens wel dat je op een mac wel windows kan installeren en niet anders om?

Tomas
23-07-12, 13:06
Omdat Apple (vooral in het begin) niet kon overleven zonder Windows-ondersteuning, omdat vitale applicaties misten.

Er zijn prima Windows-notebooks te verkrijgen, bijvoorbeeld de ASUS Zenbook Prime en de XPS-reeks van Dell (er gaat ongeveer 20% van de prijs op de Dell-site af via de verscheidene kortingsbonnen, de EPP-truc en cashbackacties). Als je een goedkope notebook neemt en er een SSD in zet heb je ook al een prima apparaat.

jeffrey12
23-07-12, 13:10
Maar je moet toch al minimaal 4 gb aan ram hebben?

Of zou je met 2 gb en een duel core ook gewoon kunnen internetten office photoshopen?

Tomas
23-07-12, 13:24
2GB wordt krap, maar ik snap niet wat dat te maken heeft met het verschil tussen Windows en Apple?

jeffrey12
23-07-12, 13:25
Omdat ik naar 2dehandse kijk en apple heeft altijd meer.
Maar idd het heeft er weinig mee te maken:p

Trouwens deze (http://9gag.com/gag/4835579) kwam ik tegen van apple:p

Richard
24-07-12, 10:45
2GB is ook voor OSX weinig.

jeffrey12
24-07-12, 10:58
Ja dat snap ik:p
Maar dit was gewoon ff een domme vraag van mij wat hier niks mee te maken heeft