Bouweenpc Forum - Powered by vBulletin

Resultaten 1 tot 6 van de 6
    Nieuweling
    Ingeschreven
    Fri Oct 2011
    Thanks
    2

SSD vol, download dir. aanpassen

mijn SSD (C-schijf) is vol, met drivers en windows gerelateerde bestanden, Ik installeer en draai vanaf mijn D-schijf, en ook download ik hier op, vanaf deze hd verdeel ik het dan weer netjes in de mappen op andere schijven.

Nu heb ik een spel dat zijn downloads op de ssd wil zetten (local drive) maar daar is geen tijdelijke ruimte voor, nu staat het allemaal zo ingesteld dat hij standaard alles op de D -schijf zet alleen dus nog niet met externe installers.

Ik heb al ff in de indexering gekeken, maar kom er niet uit, is er een manier om het inkomende data over mijn D-schijf te laten verlopen ipv over mijn local drive (de ssd dus of C:\)?

hoop dat iemand me kan helpen want googlen wordt ik ook niet wijs uit..

Moderator Richard's Avatar
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    125
    Een aantal bronbestanden moeten op C geplaatst worden, daar kan je niet omheen. Stel je installeert een game, dan worden er een aantal files op de windows disk gezet, ook als je bij de installer aangeeft te installeren op een andere schijf. Natuurlijk worden de payloads dan op de (x) schijf gezet, op die enkele bestanden na.

Wat je zegt over verlopen is zover ik weet niet mogelijk, en ook niet aan te raden omdat die dingen die op C geplaatst worden cruciaal zijn voor de werking.

Ik weet niet hoe groot je SSD is, maar kan je niet een aantal dingen verwijderen? Misschien kan je dingen doen als de swapfile/pagefile uitschakelen.
    Vaio Pro 13/Core i5/256GB PCI-e SSD | Phenom II X6/HD7950/Crucial M4 | Nexus 5
    Voor bedankjes hebben we een knop

Nieuweling
    Ingeschreven
    Fri Oct 2011
    Thanks
    2
    Dat de bronbestanden op de C-schijf komen was ik van op de hoogte, op deze ssd van maar 40gb (stond toen in de kinderschoenen) staan alleen drivers en windows zelf, ik heb nog 4gb over, maar ik had gehoopt het inkomende verkeer om te laten lopen.

Dat van swapfile ga ik eventjes uit proberen, tot zover bedankt iig.

Moderator Richard's Avatar
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    125
    De swapfile en pagefile zijn in principe duplicaties van je werkgeheugen. Deze worden gebruikt als 'backup', maar ook bij het in/uit standby gaan.

Als je een beetje groot werkgeheugen hebt kan je zonder problemen de pagefile uitschakelen (dit heb ik zelf ook, met 4GB). Als je je systeem nooit in standby zet, kan je de swapfile ook uitschakelen (heb ik zelf ook). Bespaar je in 1 klap een paar gb.

Verder kan je met software als Wise Disk Cleaner nog heel wat rommel opruimen. Denk aan tijdelijke internet bestanden, windows backups (al kunnen die best handig zijn) en ook slaat Windows belachelijk veel op voor updates, bestanden die je in principe kan verwijderen.
    En verder, prullenbak legen, kan je ook de maximale grootte van instellen :P
    Vaio Pro 13/Core i5/256GB PCI-e SSD | Phenom II X6/HD7950/Crucial M4 | Nexus 5
    Voor bedankjes hebben we een knop

Nieuweling
    Ingeschreven
    Fri Oct 2011
    Thanks
    2
    Tanks voor de uitleg scheelt weer googlen, ik heb 8gb werkgeheugen, dus zou dat bij mij ook moeten lukken.
    De maximale grote voor de prullenbak staat bij mij op 100mb en vaak leeg ik hem zelf eerder.

Als ik straks thuis ben zal ik even bezig gaan met de info. Bedankt!

Nieuweling
    Ingeschreven
    Fri Oct 2011
    Thanks
    2
    Richard, mag ik jou hartelijk bedanken, ik heb beide (swap en pagefile) uitgeschakeld, en de schijf opgeruimd, hij gooide toch nog bijna 3gb met update bestanden weg.

waar het mij om te doen was ( instaleren van COH updates) is ook gelukt nu!

Groetjes!

Gelijkaardige Onderwerpen

1. [TK][20] Crysis 3 PC - Orgin download code
    Door iRichard in forum V&A
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 07-05-13, 21:26
  2. NAS download snelheid
    Door t0b1as in forum Randapparatuur
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-04-13, 18:28

Forum Rechten