Bouweenpc Forum - Powered by vBulletin

Resultaten 1 tot 10 van de 55

Onderwerp: [CiP]Sports Case

Hybride Weergave

Lid
    Ingeschreven
    Sat Jan 2012
    Thanks
    4

[CiP]Sports Case

Hallo,
    Om mij eerst even voor te stellen: ik ben Andreas, 15 jaar. Nadat mijn broer eind vorig jaar hier had gekeken met wat hij de koelpasta van zijn processor moest krijgen, stond de pagina op de laptop open, en heb ik, nieuwsgierig als ik altijd ben , verder gekeken op de site. Ik kwam allerlei supervette mods tegen, en heb ook van een aantal de buildlog helemaal gelezen, ook die van Wheel of Fortune van Tomcat (weet iemand trouwens of er iets met hem is?). Daardoor helemaal enthousiast geworden, ben ik aan het tekenen gegaan in Sketchup. Toen ben ik op Marktplaats gaan zoeken naar een kast, omdat ik mijn eigen pc niet zolang kwijt wilde zijn .
    Offtopic: het is gewoon verbazingwekkend wat mensen voor een 10 jaar oude pc willen hebben, sommigen wilden er wel €50 voor hebben!
    Weer ontopic: uiteindelijk reageerde iemand op mijn advertentie dat ik ‘m voor €5 kon komen halen, alleen bleek die kast niet helemaal te zijn wat ik hoopte, nadat ik ‘m helemaal gestript had. Toen ik ’n keer aan m’n vader vroeg of hij op z’n werk misschien nog een kapotte had staan, kwam hij een paar weken later met een pc thuis, die nóg anders was dan in het oorspronkelijke model de bedoeling was!

het slachtoffer

Toen ben ik dus maar weer opnieuw gaan tekenen, en toen kwam dit eruit:

N.B. van de 2 koelers is er eentje over gebleven; de uiteindelijke kleur wordt niet rood, maar metallic blauw; dat grote zwarte blok is de hdd behuizing; die slang-achtige dingen zijn kabels (ja, ik weet 't)

Ik ben toen begonnen met het eigenlijke modden, na een hoop meten, rekenen, denken en meten enzovoorts.
    Jammer genoeg heb ik toen geen foto’s gemaakt, zodat je nu van een volledige kast naar een compleet gestripte kast gaat. Eigenlijk valt er ook niet heel veel aan te zien, maar dat terzijde. Als eerste heb ik de kast opengemaakt, alle hardware eruit gehaald en vervolgens de bovenkant van de basis losgeschroefd. Daarna heb ik de plastic panelen van de metalen basis geschoven. Het lijkt op het eerste oog makkelijker dan dat het is… Daarna heb ik de popnagels van het CD/DVD-speler + HDD compartiment losgeboord en de laatste randjes losgeslepen met de multitool. Daarna moest de “stevigheidsbeugel” eraan geloven; alle nagels zijn eruit. Ik ben van plan die er weer op te zetten om het geheel nog wat meer stevigheid te geven.

Tot slot: weet iemand nog een naam?
    Laatst gewijzigd door AndreaZzZ; 28-01-12 om 16:23.

Administrator Tomas's Avatar
    Ingeschreven
    Sun Oct 2011
    Thanks
    168
    Ik ben benieuwd! Ik heb je video even overgezet naar YouTube vanwege de vele pop-ups, onvrijwillige downloads en advertenties op Imageshack.

3. The Following User Says Thank You to Tomas For This Useful Post:

AndreaZzZ (15-01-12)

Lid
    Ingeschreven
    Sat Jan 2012
    Thanks
    4

Kreeg op Tweakers al het idee om de mod super-case of muscle-case te noemen. Ik moet er nog even over denken, tenzij iemand hier met een goed idee komt.

Vervolgens heb ik allerlei dingen besteld in China (lekker goedkoop ).

Pakketjes uitpakken blijft leuk.

De inhoud van het pakketje: Porsche sleutelhanger, 3 kleine thermometers, 3 usb-uitbreidingpoorten die in een pci-bracket moeten.

Door een of andere #%#@ camera mis ik een paar foto’s. Bleek uiteindelijk kapot en heb nu gelukkig weer een nieuwe.

noot: ik heb expres thumnails geplaatst, omdat het zo duidelijk genoeg is.

edit: morgen zal ik nog een paar updates posten, maar daarvoor moet ik eerst nog een paar foto's maken.

Moderator
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    228
    Dus als ik het goed begrijp, ga je een 120 Rad plus een dual 80 Rad gebruiken?

Veteraan Lakigucci's Avatar
    Ingeschreven
    Thu Oct 2011
    Thanks
    24
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AndreaZzZ Bekijk Berichten
    Tot slot: weet iemand nog een naam?
    Rosso Scuderia (Officiele Rode Ferrari Kleur) of Rosso (Italiaans voor Rood).

Voor mijn eigen casemod heb ik ook een officiele Ferrari kleurcode gebruikt .
    FER300/9 tot FER323 (http://www.ferrari-collection.net/color/index.html)

Edit: Snap alleen niet zo goed waarom je in je google sketchup een Ferrari thema hebt icm badge, en dan een Porsche bad laat overkomen uit het Oosten :P.
    Laatst gewijzigd door Lakigucci; 15-01-12 om 22:25.
    | [email protected] | HD7970OC @1050/6000Mhz | SSD C830 256gb | 8Gb 1600Mhz Mem | 3x LG IPS231P |

Lid
    Ingeschreven
    Sat Jan 2012
    Thanks
    4
    @Hesselcandea: nop, ik ga het compleet luchtgekoeld doen. Lijkt waarschijnlijk zo door de kabels (ja, dat zijn kabels) en de HDD-behuizing (grote zwarte blok). Overigens kloppen die 2 koelers op de achterkant niet meer, die heb ik vervangen door een koeler.
    @Lakigucci: was ik vergeten te melden: ik ben voor metallic blauw gegaan als kleur, en omdat ik nergens op het internet daar een texture voor kon vinden, heb ik het maar rood gelaten.

edit: mmm, die banner is iets te breed , op Tweakers past 'ie wel.
    Laatst gewijzigd door AndreaZzZ; 21-01-12 om 12:25.

Lid
    Ingeschreven
    Sat Jan 2012
    Thanks
    4

Omdat ik, voordat ik begonnen was met al het maatwerk, het idee had dat een kleine cirkelzaag wel handig zou zijn, had ik het onderstaande uitgedacht.
    + + + =
    +

Het bleek uiteindelijk niet zo goed te werken met zagen van latjes, maar met kleine laagjes afschuren werkt het perfect! Dit heb ik om die reden dan ook gebruikt bij het netjes recht afschuren van de “mesh” voor de fanhole. Dat “mesh” was niets anders dan een stuk plastic wat op een oude pc rond de startknop zat, wat ik al een aantal jaren bewaard heb.
    Ik wilde een plaatje van die “mesh” neerzetten, maar die is dus ook weg .

edit: de plaatjes van de "mesh"zijn teruggevonden:
    het geheel, waaraan je kan zien hoe goed het resultaat is na het slijpen.
    beter zicht op het rooster zelf: je kan zien dat ik al heb geprobeerd de gaten groter te maken. De lijntjes zijn een overblijfsel van een probeersel om een figuur er zichtbaar in te laten zijn, maar dat is het niet geworden, omdat je het verschil waarschijnlijk toch niet ziet.

Lid
    Ingeschreven
    Sat Jan 2012
    Thanks
    4

Ik heb een keer een stuk of twee vrije dagen besteed aan het maken en passend maken van stukken kunststof voor op de achterkant, zodat het van de binnenkant er netjes uitziet. Het kostte flink wat werk: ten eerste omdat ik de 1e keer de verkeerde lijntjes had doorgezaagd , en daarna kostte het nog veel werk om de goede precies passend te krijgen.
    resultaat:

Gelijk daarmee had ik ook een kabelgootje gemaakt voor tussen het moederbord en de voeding, voor het wegwerken van kabels voor bijvoorbeeld stroom en de hdd led. Dat was misschien net zoveel werk als het maken van die plaat voor tegen de achterkant, want hier moest ik ook enorm veel vijlen om het netjes passend te krijgen (en ook qua hoogte).

Ik denk erover na om ‘m schuin af te zagen vanaf de voeding naar het moederbord. Is dat misschien een idee?

Lid
    Ingeschreven
    Sat Jan 2012
    Thanks
    4
    Ik heb nou in China leuke muizen gevonden die erbij passen. Welke zal ik doen? Ik kies in ieder geval de blauwe versie van de muis, dus op de kleur moet je niet letten.

of deze:

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Nieuwe case - Welke?
    Door danieldedaniel in forum Hardware
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 02-08-12, 20:56
  2. Special paint voor case
    Door joshz-welder in forum Casemodding Algemeen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 19-06-12, 15:55
  3. Reacties: 4
    Laatste bericht: 08-02-12, 15:02