Bouweenpc Forum - Powered by vBulletin

Pagina 2 van de 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 55

Onderwerp: [CiP]Sports Case

Ingeschreven
    Mon Oct 2011
    Thanks
    102
    Middelste. Absoluut de middelste!
    Intel Core i5 3230M - Samsung 830 128GB - 8GB DDR3 - NVidia GT650M
    AMD Athlon II X3 455 - MSI 760GA P43-FX - 4GB DDR3 - AMD Radeon HD6450

Moderator Richard's Avatar
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    125
    Eerste en derde zijn hetzelfde? (afgezien van kleur?)
    Ik stem eerste, maar ook omdat mij die muisknoppen praktischer lijken
    Vaio Pro 13/Core i5/256GB PCI-e SSD | Phenom II X6/HD7950/Crucial M4 | Nexus 5
    Voor bedankjes hebben we een knop

Lid
    Ingeschreven
    Sat Jan 2012
    Thanks
    4
    Als jij zegt dat ze ze bij de xenos hebben, ga ik daar van de week eens kijken! Scheelt weer een tijdje wachten!
    Mmm, ik heb nu nog de keuze tussen 1 en 2. Mmmmm, nog even denken hoor. Maar ik heb toch iets liever de eerste, want die heeft een kabel, draadloze dingen werken nooit mee.

Bedankt allemaal! Binnenkort volgt een nieuwe update!

Lid
    Ingeschreven
    Sat Jan 2012
    Thanks
    4

Vervolgens heb ik alle gaten die in de basis zaten dichtgesmeerd met 2-componentenplamuur van de action. Toen zag het er zo uit:

Toen ik alles netjes geschuurd had, bedacht ik dat er ook nog gaten in gemaakt moesten worden voor de montage van het moederbord. Ik heb dat op een hele aparte manier gedaan: eerst heb ik met een grote spijker en een hamer een diepe deuk in het metaal geslagen, met een kleine spijker de bodem uit de deuk geslagen en met een schroevendraaier en een schroefje heb ik er schroefdraad in getapt. Op zich was alleen het eerste deel wat zwaar, wat volgens mij komt omdat de kast niet van aluminium is gemaakt(daar is het veel te zwaar voor).

Daarna heb ik in de bovenkant een aantal dingen afgetekend, onder andere waar de fanhole komt, de bijbehorende gaten en de gaten waar de “beugel” weer vastgenageld wordt. Mijn vader heeft toen geholpen met het uitslijpen van de fanhole met zijn gloednieuwe slijptol (ik heb ‘m zover gekregen )
    Ik heb er helaas geen plaatjes meer van, omdat de camera er geen zin in had de foto’s op te slaan. Grrrrrrr. Ik heb alleen een plaatje van de beugel.
    Laatst gewijzigd door AndreaZzZ; 08-02-12 om 14:35.

Lid
    Ingeschreven
    Sat Jan 2012
    Thanks
    4

Ik heb alle gaten op de achterkant dichtgesmeerd en met de multitool mooi egaal gemaakt, zodat, als de verf eroverheen is, de gaten niet meer te zien zijn.

Daarna heb ik van een donorkast het zijpaneel genomen en daar de hdd rails uitgezaagd. Ik hoopte dat ik het recht genoeg zou kunnen krijgen door met een ijzerzaag te zagen, zodat ik de railtjes niet apart hoefde te zagen. Zoals je al kan raden lukte dat dus niet en moest ik alsnog latjes zagen. Eerst hoopte ik dat met de multitool te kunnen doen in de gemaakte standaard, maar die klemde niet stevig genoeg, waardoor je scheve latjes kreeg. Daarom heb ik het uiteindelijk maar met de cirkelzaag gedaan. Resultaat: mooie rechte latjes en scheve sleuven. Daarom de vijl er maar weer bijgepakt en lekker vijlen, totdat ze pasten. Toen dat eindelijk klaar was, was de tijd rijp om te uiteinden te buigen. Het ging alleen niet zo goed als ik gehoopt had: toen het warm genoeg was om te buigen, werd het een soort gesmolten-kaas-achtige substantie, die dus te vloeibaar was en de neiging had om op de randjes te knappen. Dat vergde dus weer wat aanpassingen, maar uiteindelijk ging het wel goed.

Alleen: ik kwam er een week geleden achter dat ik bij het buigen 1 van de 2 houders de verkeerde kant op had gebogen! Wat maakt dat nu uit, denk je vast. Maar dat maakt wel uit, omdat de harde schijven anders niet goed gemonteerd kunnen worden! Ik heb het gelukkig wel op kunnen lossen, door een stuk geleider van een hor een stuk af te zagen en daar een gaatje in te maken en die weer vast te lijmen. Alleen ziet dat er niet zo mooi uit, maarja: wie kijkt nu in die harde schijf behuizing?

En nog wel (voor mij) het leukste: ik heb eindelijk betaalbare(7,50), verzonken schroeven kunnen vinden om de HDD's te monteren! Ze komen eind van de week wrs. binnen.
    Laatst gewijzigd door AndreaZzZ; 09-02-12 om 07:03.

The Logical Thinker Romaantje's Avatar
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    65
    T-shirt! Bij jou is het dus warmer dan hier
    Moet je trouwens niet 2 van die hdd rails hebben, i.v.m. kanteling van de hdd's?
    AMD Phenom II x3 B55 4105MHz | HTC Desire (Bravo) - Paranoid Android V3.56, Android 4.2.2

Ingeschreven
    Mon Oct 2011
    Thanks
    102
    Uhm, misschien een stomme vraag maar waar woon jij? In heel NL ligt er sneeuw en jij staat tussen bloeiende planten in je t-shirtje te dremelen. :P

Lid
    Ingeschreven
    Sat Jan 2012
    Thanks
    4
    Thanks voor jullie reply's!
    Die foto is nog van afgelopen zomer . Maar hier is het nu (denk ik) zo'n beetje het koudste van Nederland. Het is hier nu -6°C (kost heen hoop moeite om dat bolletje te krijgen!)
    Ik zal vanmiddag of morgen wel weer een updateje posten.
    See you next time!

Lid
    Ingeschreven
    Sat Jan 2012
    Thanks
    4

Helaas heeft het een tijd geduurd, voordat ik weer tijd had voor het schrijven van een update, maar nu komt er weer eentje. Er kwam vanalles tussendoor: toetsweek, werkstukken etc.
    Maar dan zijn we nu aangeland op het volgende punt van het lijstje: de nieuwe (plexi) behuizing maken. Gelukkig hadden we nog ergens een grote plaat liggen, waarvan ik dacht dat het plexi was, maar wat ongeveer 10x zo hard is. Een goede zaag doet wonderen :d. . Er zaten wel wat gaten in, maarja, die zorgen dat ik later bij het op maat maken ervan goed moet uitkijken. Ik had eerst geprobeerd het te snijden en dan te breken, maar ook al was de snede de helft van de totale dikte, het brak.

Dan begin de klus van het buigen. Ook hier weer wilde de plaat niet meewerken met het buigen: het kostte aardig wat tijd (en kracht) om te zorgen dat hij wilde buigen. Maar als resultaat heb je dan dit. Ben er best trots op (als ik dat mag zeggen).

Vervolgens moest er een gat in gemaakt worden voor de fan, om lucht aan te kunnen zuigen. Ook hier had ik er weer last van dat het materiaal zo sterk was, maar na een hoop vijlen ziet ’t er toch wel goed uit!

Om het geheel toch een beetje op een auto te laten lijken, heb ik er een luchthapper voor gemaakt uit wit kunststof. Als eerste een model gemaakt van een pizzadoos . Voordat ik hem schuin ging afzagen, dacht ik er verstandig aan te doen om het geheel eerst te buigen, en daarna op maat te maken.

Om er niet zo’n heel gat van te maken, heb ik de voorkant afgesloten met het stuk “mesh”, maar daar moesten eerst nog een paar aanpassingen aan gebeuren: zo moesten de gaten groter om meer lucht door te kunnen laten en hij moest passend gemaakt worden in de luchthapper.

Tot laterz!

Ingeschreven
    Mon Oct 2011
    Thanks
    102
    Ik zou zweren bij mn graf dat die handen op die foto niet van jou zijn… Ik schat meer op iemand van een jaar of 50 a 60.

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Nieuwe case - Welke?
    Door danieldedaniel in forum Hardware
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 02-08-12, 19:56
  2. Special paint voor case
    Door joshz-welder in forum Casemodding Algemeen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 19-06-12, 14:55
  3. Reacties: 4