BEP,
Sinds een tijdje heb ik super mooi systeempje. i5'je erin, 16gb's aan ram en een GTX560Ti. Super fijn allemaal, alleen TRAAAAAAAG. Of althans, niet veel trager dan een gemiddelde pc, maar naar mijn idee kan het een stuk sneller. Voornamelijk in opstarten. Systeem vanuit nul punt opstarten tot aan Firefox laden en kunnen surfen duurt zo'n 4 minuten.
Als je een beetje je best doet ben je te snel klaar op het toilet en mag je als nog wachten op de pc.
Op het kantoor zijn alle pc omgebouwd met een SSD schijf van Intel, wat een bevrijding is dat!
In een bedrijf zit je wel aan een budget vast, maar dat is net iets ruimer dan dat mijn budget is.
Dan nu de ham vraag, welke SSD is een absolute aanrader voor maximaal €120,-?
Ik wil absoluut geen gezeik hebben met schijven die zeggen dat ze vol zitten zonder dat ze het zijn of al het andere gezeur wat nog wel eens schijnt te zijn met SSD's. In principe hoeft er alleen Windows 7 op en een paar basis programma's. Office, Firefox, VLC en een klein beetje ruimte voor een goede 1080p film om hem vanaf de SSD te spelen. (nu wil het nog wel eens een paar tellen hakkeren. Alsof hij het niet bij kan houden.)
Mijn systeem,
Intel Core i5 2500
GIGABYTE GA-Z68X-UD3H-B3
Cooler Master Silent Pro M1000
Mushkin 16GB DDR3 PC3-10666
MSI GeForce GTX560 Ti Twin Frozr II OC
Sound Blaster Audigy 4
1Tb Samsung
1,5Tb WD
2Tb Samsung
Ik heb overigens Windows al een keer een verse installatie gegeven, maar naar verloop van tijd kakt het weer in. En als nog, het kan een stuk sneller!

Antwoord met Citaat
(wel oppassen natuurlijk)
Op een Samsung Spinpoint zal het opstarten van een compleet schone Win7 niet veel meer tijd kosten dan een minuut. Dat inkakken zou behoorlijk moeten meevallen... deze Windows versie hier draait al 3 jaar geloof ik en het opstarten is nog altijd minder dan 2 minuten.
| HTC Desire (Bravo) - MildWild CM-5.0