Bouweenpc Forum - Powered by vBulletin

Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 24

Onderwerp: SSD max €120,-

Administrator Tomas's Avatar
    Ingeschreven
    Sun Oct 2011
    Thanks
    168
    OCZ> Geen reactie
    Crucial> Krijgt teveel aanvragen, ergens onderaan een lijstje van honderden sites
    Samsung> Zegt er geen beschikbaar te hebben

Als iemand hier bij een shop werkt o.i.d. die 'm een weekje wil uitlenen voor een vermelding in de review, you're welcome .

Moderator Richard's Avatar
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    125
    Hmm, wat stom... tja ik wil best wat benches draaien op mijn Crucial hoor, maar ik kan 'm niet missen
    Vaio Pro 13/Core i5/256GB PCI-e SSD | Phenom II X6/HD7950/Crucial M4 | Nexus 5
    Voor bedankjes hebben we een knop

Nieuweling Jeroen's Avatar
    Ingeschreven
    Mon Nov 2011
    Thanks
    0
    Wat een drukte ..

Maar, 'k las net in het nieuws iets over een update voor een paar 'ouwere' SSD's. Hoe zit dat? Is dat interessant, er van uit gaande dat deze in prijs lager zijn dan nieuwe modellen. Sandforce?

Al is de Crucial M4 128Gb op dit moment wel een optie. Alleen 'k wil eerst zeker weten voor ik 100,- voor een paar snelle gb's uitgeef.

Moderator Richard's Avatar
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    125
    Je bedoeld dit nieuwsitem denk ik?

Het gaat hier om de Barefoot controller, dus niet om de Sandforce. De Barefoot staat beter bekend. Die is dus redelijk betrouwbaar.
    De SSD's waarvoor de update is, zijn echter duur.
    Vaio Pro 13/Core i5/256GB PCI-e SSD | Phenom II X6/HD7950/Crucial M4 | Nexus 5
    Voor bedankjes hebben we een knop

Moderator
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    228
    @Tomas moet je nog ff paar weekjes wachten, dan komt er een SSD bij mij :P
    Love

Ingeschreven
    Mon Nov 2011
    Thanks
    0
    Het is gedaan. Er is een OCZ Vertex 4 128GB onderweg (125,-) . + een 64bit Windows 7 Professional disc, wat nog eens 150,- erbij op telt. Home Premium 64bit is zo'n 100,-. Dus 50,- goedkoper. Maar kan, naast minder opties, maximaal 16gb ram hebben. Wat nu in m'n pc zit. Dus dan zou de OS de bottle neck worden voor een eventuele upgrade in de toekomst. Al is 16gb voor nu veel meer dan voldoende!

'K was het vandaag helemaal zat met hoe verschrikkelijk traag de pc is. Ik vermoed dat de harde schijf waar Windows op geïnstalleerd is z'n laatste loodjes legt. Maakt veel herrie met lezen en schrijven en wordt als maar langzamer. Ook met bestanden en mappen openen, applicaties uitvoeren, met alles. Een 1080p film afspelen van de andere schijf is geen probleem, maar afspelen vanaf de Windows schijf gaat niet soepel.

Dus ik ben zeer benieuwd hoe een SSD me gaat bevallen. Heb hoge verwachtingen!

Moderator
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    228
    Ik heb een van de allersnelste SSD's die nu te koop zijn, de Intel 520 SSD. Het is echt een aanrader om een SSD in jouw systeem te hebben. Kan je nagaan dat ik slechtere hardware heb
    Love

Ingeschreven
    Mon Nov 2011
    Thanks
    0
    Ik ben zeer benieuwd. De bestelling wordt vandaag verzonden.

Zijn er nog dingen die ik moet doen straks als ik een SSD heb? Trim enzo? Hoe zit dat?..

Moderator
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    228
    TRIM zorgt er voor dat je SSD niet na verloop van tijd trager wordt.
    Als je de SSD in je systeem stopt, ga dan naar de BIOS en zet de sata mode op AHCI. Die schakelt TRIM in. Voor de rest is er niks dat je moet weten.
    Love

The Logical Thinker Romaantje's Avatar
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    65
    Niet defragmenteren en als je eventueel moet formateren doe dan snelformatteren. Dat zijn ze wel
    AMD Phenom II x3 B55 4105MHz | HTC Desire (Bravo) - Paranoid Android V3.56, Android 4.2.2

Forum Rechten