Bouweenpc Forum - Powered by vBulletin

Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 41

Onderwerp: Kan dit zo?

The Logical Thinker Romaantje's Avatar
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    65
    Nu heb je 3 reepjes geheugen, niet dat dat heel erg is ofzo, maar je gebruikt nu geen dualchannel. Ik denk trouwens ook niet dat je 6GB nodig hebt. Dus 4GB lijkt me genoeg.

Persoonlijk was ik voor de HD7770 gegaan. Deze is gewoon beter en niet zo heel veel duurder. Anders zou ik voor de 8,- duurdere MSI HD7750OC. Deze is net ietsjes beter.
    AMD Phenom II x3 B55 4105MHz | HTC Desire (Bravo) - Paranoid Android V3.56, Android 4.2.2

Administrator Tomas's Avatar
    Ingeschreven
    Sun Oct 2011
    Thanks
    168
    Games werken native uiteraard een stuk soepeler dan gesimuleerd via Wine e.d.

Moderator Richard's Avatar
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    125
    Eerst het geheugen: je hebt daar 3 latjes van 2GB. Het moederbord wat je daar hebt heeft maar 2 geheugensloten. Dat gaat dus niet passen sowieso heb je voor 2 euro meer 8GB, dan is het zonde om voor 6GB te gaan. Al denk ik niet dat het nodig is om 8GB te nemen, je kan waarschijnlijk prima met 4GB uit de voeten.
    Je kan ook zeggen, nu eerst een reepje van 4GB en later nog 4GB bijkopen. Geheugen kan je er heel makkelijk bijprikken.

De harddisk is verder goed, maar het is geen SSD

Dat kan wel werken, maar dat moederbord moet dan wel geleverd worden met een BIOS versie die die processor ondersteund. Dat zal zeer waarschijnlijk wel, maar dat kan je pas 100% zeker weten als je een mail naar Azerty stuurt.
    Echter, in bijna alle gevallen is een i3 sneller als die AMD processor. En net zo duur: Winkelmandje!

Voor 'n tientje meer heb je er een USB 3.0 en SATA 600 moederbord inzitten.

Ik heb nog even gegoogled naar Wine en Playonlinux, en inderdaad dan kan je de meeste games (niet alle) wel spelen. Maar je gaat dan wel een soort van virtualiseren. De twee games die je noemt staan niet op de support list van de software, al denk ik dat ze wel gaan werken. Maar ik denk wel dat ze beter draaien op een Windows systeem!

Ik was zelf hiervoor gegaan, of als het kan met die HD6850 (al moet je dan al bijna naar de voeding kijken). Als nou blijkt dat 4GB niet genoeg is kan je dat er altijd nog bijkopen.

Edit: Post 750
    Laatst gewijzigd door Richard; 24-03-12 om 17:11. Reden: ZEVENHONDERDVIJFTIG
    Vaio Pro 13/Core i5/256GB PCI-e SSD | Phenom II X6/HD7950/Crucial M4 | Nexus 5
    Voor bedankjes hebben we een knop

Moderator
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    228
    Ik zou het laatste mandje van Richard aanraden, vooral door die videokaart.
    Love

Moderator Daniël's Avatar
    Ingeschreven
    Mon Feb 2012
    Thanks
    33
    Ik zou toch net hiervoor gaan: http://azerty.nl/winkelmandje/winkel...%5B278239%5D=1
    Moest een wat betere voeding erin zetten, maar heb je wel een 6850. Zit 23,20 boven je budget, maar zal wel een grote verbetering zijn in game performance.

Als je hier kijkt: http://www.tomshardware.co.uk/radeon...w-32379-8.html zie je dat een standaard geklokte HD 6850 in Skyrim een kleine 30% beter presteert dan een HD 7750. Bij deze versie zal het dus wel richting de 35% gaan.

En anders is die van Richard ook een prima keuze hoor, maar lijkt me net wat te magertjes om op te gamen.

Moderator Richard's Avatar
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    125
    Tja je krijgt waar je voor betaalt... het is wel een demo kaart, oftewel eentje die al eens aan is geweest. Al blijft het een goede deal. Het ligt eraan hoe makkelijk je 30 euro meer uitgeeft. Als het kan had ik ook een HD6850 genomen.
    Vaio Pro 13/Core i5/256GB PCI-e SSD | Phenom II X6/HD7950/Crucial M4 | Nexus 5
    Voor bedankjes hebben we een knop

Nieuweling
    Ingeschreven
    Thu Mar 2012
    Thanks
    0
    Bedankt allemaal!

Ik vond zelf ook al dat ik een klein budget heb, en heb het toch maar uitgebreid naar €560,-
    Computer is vooral voor gamen, maar ook voor school en social media.
    Ik wil graag een stille en snelle pc.

Als de mogelijkheid er is wil ik er 3 monitoren op kunnen aansluiten.
    Monitoren zitten niet in budget.

ik heb al een winkelmandje gemaakt, dat ongeveer naar mijn wensen voldoet...
    https://www.alternate.nl/html/myAlte...load&id=150881

The Logical Thinker Romaantje's Avatar
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    65
    Dit kunnen wij niet zien...
    AMD Phenom II x3 B55 4105MHz | HTC Desire (Bravo) - Paranoid Android V3.56, Android 4.2.2

Administrator Tomas's Avatar
    Ingeschreven
    Sun Oct 2011
    Thanks
    168
    Inderdaad, je moet de link publiekelijk beschikbaar maken. Volgens mij heet dat bij Alternate iets van doorsturen naar kennis.

Wat winkelmandjes betreft is Azerty veel handiger.

Nieuweling
    Ingeschreven
    Thu Mar 2012
    Thanks
    0
    sorry, daar had ik niet aan gedacht, hier heb ik nog eens mijn winkelmandje, met precies dezelfde onderdelen als mijn winkelmandje op alternate:
    http://azerty.nl/winkelmandje/winkel...t%5B97015%5D=2

ik hoop dat het zo goed is...

Forum Rechten