Bouweenpc Forum - Powered by vBulletin

Pagina 1 van de 17 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 167
    Robin's Avatar
    Ingeschreven
    Tue Jan 2011
    Thanks
    11

KLEINE Vraagjes - Chips & Boards

KLEINE Vraagjes - Chips & Boards
    In dit topic kan je kleine en simpele vraagjes stellen rondom moederborden, videokaarten, geheugen en processors. Heb je vragen over een ander onderwerp? Dan kan je deze in de bijbehorende andere subfora stellen. Dit topic is overigens geen excuus om zelf geen antwoord op een simpele vraag op te zoeken! Bij ingewikkelde en uitgebreide kwesties mag je uiteraard een eigen topic openen.

Moderator
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    229
    Oke.. Ik heb een vraag over een USB videokaart.. Aangezien ik van mijn baas een 2de beeldscherm voor mn pc heb gekregen, wil ik die volop gaan gebruiken. Het enige nadeel is dat er maar 1 monitor uitgang op mijn mobo zit. En er past geen andere graka in de kast. Nu kan ik ook een USB graka aanschaffen, maar ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft. Graag wat feedback Alvast bedankt.

Moderator Richard's Avatar
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    125
    Geen ervaring mee, maar je kan er van uitgaan dat een USB videokaar geen ondersteuning heeft voor Windows Aero enzo. Dus echt aan te raden is het niet wat mij betreft.
    Waarom past er niet een andere videokaart in je kast? Er zijn ook smal form factor kaarten hoor, die bovendien behoorlijk energiezuinig zijn. Moet kunnen zou ik denken, en is ook een heel stuk goedkoper (<40 tegen >80)
    Vaio Pro 13/Core i5/256GB PCI-e SSD | Phenom II X6/HD7950/Crucial M4 | Nexus 5
    Voor bedankjes hebben we een knop

4. The Following User Says Thank You to Richard For This Useful Post:

Hesselcandea (17-11-11)

Moderator
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    229

Genoeg gezegd?

The Logical Thinker Romaantje's Avatar
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    65
    Oei, dat is krap.
    Of een nieuwe kast kopen + videokaart. Of kijken voor een KVM switch, dan steek je het stekkertje van je kabel erin. Komen er twee of meer uitgangen uit.

KVM Switch
    Video splitter
    Laatst gewijzigd door Romaantje; 17-11-11 om 19:42. Reden: Video splitter + links
    AMD Phenom II x3 B55 4105MHz | HTC Desire (Bravo) - Paranoid Android V3.56, Android 4.2.2

Moderator
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    229
    Dan heb je 2 dezelfde schermen...

Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    125
    Packerd Bell (toch?), heerlijk, zelf ook gehad. Blij dat inmiddels bijna alles vervangen is XD - alleen het moederbord nog!

Maareuh, ik zie het probleem niet zo erg eigenlijk? Helemaal onderin je kast heb je een PCI-e x16 slot waar je gewoon een videokaart in kwijt kan. Je PC is ook niet smal form factor maar gewoon volle breedte. Hij zit dan wel (behoorlijk) dicht op de bodem, maar een low-end kaartje moet dat kunnen. En een low-end kaartje is altijd nog beter dan een USB videokaart en (afhankelijk van wat voor onboard/interne GPU je nu hebt) waarschijnlijk sneller dan wat je nu hebt.

Kom je dus op zoiets uit. Heb expres eentje met actieve koeling gekozen, zodat je kaart niet oververhit word. Passief kan natuurlijk ook (stiller, ietsje goedkoper) maar aangezien het een OEM kast is zonder extra fans, denk ik niet dat dat zo verstandig is. Al word een HD5450 nou niet echt bepaald warm volgens mij.
    Verder weet ik niet de rest van je systeem en je voeding, maar een HD5450 kan geen kwaad lijkt mij. Zal hooguit 30 watt pakken.
    Ben je voor minder dan 40 euro klaar. Daar krijg je geen USB videokaart voor :P

Verder kan je daar dus gewoon een VGA en DVI (HDMI zit er natuurlijk ook op) monitor op kwijt. Nou zou ik zeggen, 2x VGA kan ook best, maar hier op BEP loopt een topic waarin dat niet lukt..?

Sowieso bestaan er best kaarten met PCI-e x1, Klik! (al is de GT210 een kutkaart volgens mij).

Edit: er bestaan toch ook KVM switches die een resolutie kunnen 'ontbinden' naar 2 schermen? Afhankelijk van de resoluties die jij gebruikt (als die passen binnen de DVI max) zou dat ook kunnen. Je zit dan wel met één scherm; je kan niet een scherm uit zetten als je die even niet wil gebruiken ivm bezels, dat lijkt me niet praktisch. Input lag? Geen ervaring mee verder.
    Edit: dat zijn dus videosplitters

Sowieso voordat je gaat inbouwen: een keertje het stof uit je kast halen (bodem & compressor/perslucht/[...] bij de CPU cooler kan geen kwaad. Voeding een keertje leegmaken is ook goed
    Laatst gewijzigd door Richard; 18-11-11 om 00:24.

The Logical Thinker Romaantje's Avatar
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    65
    Volgens mij is dat het probleem, de voeding zit er voor. Hoe zit je voeding in de kast?
    AMD Phenom II x3 B55 4105MHz | HTC Desire (Bravo) - Paranoid Android V3.56, Android 4.2.2

Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    125
    Op dit moment wel ja xD

Als het systeem in elkaar gemonteerd is, zit de voeding op z'n zijkant in de inkeping aan de achterkant van de kast (toch?). De kaart zit er gewoon onder.

Waarom zou er anders een uitbreidingsslot zitten?

Moderator
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    229
    Hmm bedankt Richard.. ik ben toch van plan de bodem van deze kast te modden.
    voeding.. 250w.. is net genoeg.
    De voeding zit aan de zijkant, en de kast is helemaal stof vrij.. er past makkelijk een nieuwe grakain.

Gelijkaardige Onderwerpen

1. KLEINE Vraagjes - O&C
    Door Robin in forum Overclocking & Cooling
    Reacties: 128
    Laatste bericht: 09-05-14, 00:39
  2. KLEINE Vraagjes - Opslagmedia
    Door Robin in forum Hardware
    Reacties: 104
    Laatste bericht: 22-11-13, 16:54
  3. KLEINE Vraagjes - Randapparatuur
    Door Robin in forum Randapparatuur
    Reacties: 66