Bouweenpc Forum - Powered by vBulletin

Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345
Resultaten 41 tot 49 van de 49

Onderwerp: Nieuw bedrijf

Eigenwijze konijn.
    Ingeschreven
    Sun Dec 2011
    Thanks
    8
    Zet het wat meer naar het midden want nu kijk ik alleen naar de linker bovenhoek van mijn scherm en het moet ge centreerd worden..
    En de text etc ziet er nogal pixel uit.

Pro-spammer
    Ingeschreven
    Thu Jan 2012
    Thanks
    207
    Oke ten eerste bedankt voor de reactie's.
    Ik waar ik eigenlijk binnen kort mee wil gaan beginnen is om de kleuren aan te passen.
    Grijze achtergrond en dan eigenlijk lichtblauwe menu's maken.

En ik ben nog bezig om zo iets te maken wat alternate heeft een soort van slideshow van verschillende dingen.
    Wat je nu groot boven aan staat van een nieuw bedrijf moet dan een slide show worden met meerdere texten/producten.

Bedankt voor de hulp
    Manks vandan, ait vandan!

Pro-spammer
    Ingeschreven
    Thu Jan 2012
    Thanks
    207
    Weet iemand hoe je een slide show kan maken in dreaweaver?
    Of een goede tutorial over hoe dat werkt met Javascript?

Moderator Richard's Avatar
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    125
    Had daarvoor gewoon een JQuery plugin gebruikt, dat is namelijk hardstikke eenvoudig. Lightbox is leuk voor foto's, dat gebruikt Bouweenpc ook bij de nieuwsitems. Je klikt dan op een foto, dan komt er een mooie popup uit met de foto en kan je ook verder bladeren door de gekoppelde foto's.

Maar ik neem aan dat jij de slideshow in-page wil hebben (zoals op de frontpage)? Weet niet hoe de plugin op de frontpage heet, maar je zou bijvoorbeeld deze kunnen gebruiken.

Helemaal in de top van je code import je alle code. Vervolgens zet je 'm in de body neer, is best eenvoudig

Edit: even de code van BEP doorgekeken, en daar vind ik NivoSlider, is net zo eenvoudig. JQuery is gewoon bovenin importen en in de body gebruiken

Deze is ook wel leuk.
    Laatst gewijzigd door Richard; 18-05-12 om 16:05.
    Vaio Pro 13/Core i5/256GB PCI-e SSD | Phenom II X6/HD7950/Crucial M4 | Nexus 5
    Voor bedankjes hebben we een knop

Pro-spammer
    Ingeschreven
    Thu Jan 2012
    Thanks
    207
    Ik vind die Nivo slider er wel leuk uit zien.

Weet je hier ook zo de code van wat te ze op de site ook hebben want die zou ik ook wel willen gebruiken.

Is er hier trouwens niet gewoon een proggama voor die dit automatish naar je eigen wensen installeert?

En dan nog een vraagje ik heb in dreamweaver wel een flash balk kunnen maken en daar moet ik mijn zelf gemaakte flash bestand in doen.
    Dit heb ik gedaan en geselecteerd.
    Dan klik ik op play in Dreamweaver en dan doet ie het maar als ik kijk op ie9 of chrome dan krijg ik alleen een grijse balk te zien.
    En niet waar mijn foto's moeten staan.

[Edit]
    Is het niet mogelijk dat ik filmpjes maak van de dingen die ik wil verkopen en dat er dan per product een transparant pup-upje komt in de film zelf die click-able is naar de spec's van het product?
    Laatst gewijzigd door jeffrey12; 18-05-12 om 16:24.

Ingeschreven
    Mon Oct 2011
    Thanks
    102
    Een webwinkel maken is wel een tikkie moeilijker dan in html een paginaatje neerzetten. Het vereist kennis van PHP en (bijvoorbeeld) MySQL. Ik heb voor een vriend een webshop gemaakt: Bass-Pro.nl (let niet op de productfoto's, die heb ik niet geregeld). Daarvoor heb ik gebruik gemaakt van Joomla! en Virtuemart. Joomla! is een geavanceerde CMS wat staat voor Content Management System. Virtuemart is de webwinkel-software die bovenop Joomla! geïnstalleerd is.

Hoewel een webshop gemakkelijk geld verdienen lijkt is dit in de praktijk echter anders. Het is veel werk voordat je wat geld binnenkrijgt en het onderhoud vereist ook nog het 1 en ander. Het is niet vanzelfsprekend dat er meteen klanten op je webwinkel afkomen en als het flopt heb je heel veel tijd (en geld) verkloot. Wil je het risico toch nemen, dan zou ik als ik jou was of een kant-en-klare oplossing kiezen of webwinkel-software gebruiken (waarvan je dan weer de template veranderd). Voorbeelden van webwinkelsoftware: Magento, Zen-Cart en Virtuemart.
    Intel Core i5 3230M - Samsung 830 128GB - 8GB DDR3 - NVidia GT650M
    AMD Athlon II X3 455 - MSI 760GA P43-FX - 4GB DDR3 - AMD Radeon HD6450

Pro-spammer
    Ingeschreven
    Thu Jan 2012
    Thanks
    207
    Oke bedankt voor deze infomatie.
    Maar ik ben bezig met een 2de site voor computerate en daar heb ik dan produten weg gelaten.
    Ik wil alleen heel graag een slideshow hebben aan het begin met 5 foto's die vloeiend over elkaar heen glijden zeg maar.
    En daar zet ik dan gewoon foto's in van wat er in de aanbieding is.

Bijvoorbeeld een extra hardeschijf van 160 nu voor maar 130 met een foto en een stukje text met spec's er op.

Maar ik heb dit gevonden.
    Maar als ik deze wil instaleren op dreamweaver zeg die dat ik dreamweaver 9 of hoger moet hebben.
    Ik heb zelf dreamweaver cs5.1 en als ik kijk op de site van adobe kan ik cs6 kopen en ik kan ook niks vinden over 9.
    Wat kan ik hier aan doen is dit een fout van dreamweaver of van instellingen?

[EDIT] Ik heb nu dreamweaver cs6 en daar doet de mijne het wel op.
    Nu alleen die software nog even kopen...
    Laatst gewijzigd door jeffrey12; 19-05-12 om 15:05.

Pro-spammer
    Ingeschreven
    Thu Jan 2012
    Thanks
    207
    Hey,

Ik had nog een vraagje.

Ik ben weer bezig met Dreamweaver en als ik mijn "site" zeg maar klaar is en controleer hem dan is die goed.
    Maar als ik dan de site open op een andere resolutie dan staat het allemaal weer heel anders.
    Zelfde als je inzoomt van 100 naar 125 dan gaat het menu en de plaatjes etc allemaal een stukje naar rechts.
    Weet iemand hoe je dat kan verhelpen of doe ik weer wat verkeerd? :P

Jeffrey

Moderator Richard's Avatar
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    125
    Ligt in je CSS, verdiep je eens in scaling en dergelijke, ik neem aan dat je W3 schools kent? http://www.w3schools.com/css/default.asp

Doorloop die tutorial eens en steek er wat van op. Als je code goed gebaseerd is op het box model en je houd je aan de regels die je vind onder advanced (zie linkerkolom van die site), zou het allemaal moeten werken.
    Vaio Pro 13/Core i5/256GB PCI-e SSD | Phenom II X6/HD7950/Crucial M4 | Nexus 5
    Voor bedankjes hebben we een knop

10. The Following User Says Thank You to Richard For This Useful Post:

jeffrey12 (13-07-12)

Forum Rechten