Bouweenpc Forum - Powered by vBulletin

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 39
    Nieuweling
    Ingeschreven
    Tue Jun 2012
    Thanks
    0

Reken PC moet voortdurend op maximaal vermogen en snelheid kunnen

Ik wil een PC die snel en veel tegelijk kan rekenen.Vandaar een processor met 8 cores. Toepassing: schaaksoftware.
    Ik heb al iets uitgezocht (zie onder), maar ik vraag me af of ik zo op de goede weg ben.
    Ik hoef dus geen enkele grafische toepassing, geen geluid. In principe ook geen internet-toegang, want dat doe ik via mijn andere PC's.
    Per core tenminste 2 Mb geheugen, liefst zelfs 4 Mb.
    Harde schijf-snelheid is niet van groot belang, want na het opstarten is het schijfgebruik miniem.
    Ik weet ook niet of waterkoeling nou wel zo nodig is. Ik heb het erbij gezet, omdat ik niet beter weet? Bedenk wel dat het systeem vaak continue aan staat op 100% gebruik van alle core´s.
    Wil ook gaan overklokken en large pages gebruiken. Maar ben nog aan het ontdekken hoe dat moet.

Kan ook gaan voor een systeem met meerdere CPU's van 4 of 6 cores ipv van 1 AMD met 8 cores, maar heb geen idee hoe ik dat moet kiezen uit de vele onderdelen die blijkbaar te koop zijn..

Budget? Tja, ik dacht zelf aan zo'n max E 1000, maar voor snelheid wil ik iets ook hoger gaan.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkel...%5B394013%5D=1

Iemand zinnig commentaar... ik hou me aanbevolen.

PS
    Ik heb al een systeem gebaseerd op AMD Phenom II X6 1090T

Eigenwijze konijn.
    Ingeschreven
    Sun Dec 2011
    Thanks
    8
    Ik heb 10 sec gekeken maar kan die voeding het wel aan?

Nieuweling
    Ingeschreven
    Tue Jun 2012
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door haasje Bekijk Berichten
    Ik heb 10 sec gekeken maar kan die voeding het wel aan?
    Beste Haasje
    Ik vroeg om zinnig commentaar...Denk je nou echt dat ik met zo'n antwoord uit de voeten kan?
    Waarom kijk je niet wat langer en geef een reden waarom het geen juiste voeding zou zijn? Als ik het immers allemaal zou weten, dan zou mijn figuratie niet op dit forum staan. Probeer het dus nog eens, en geef dan aan waarom je denkt dat die voeding niet goed genoeg is en wat ik dan volgens jou wel zou moeten hebben.

Moderator
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    228
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OempaS Bekijk Berichten
    Beste Haasje
    Ik vroeg om zinnig commentaar...Denk je nou echt dat ik met zo'n antwoord uit de voeten kan?
    Waarom kijk je niet wat langer en geef een reden waarom het geen juiste voeding zou zijn? Als ik het immers allemaal zou weten, dan zou mijn figuratie niet op dit forum staan. Probeer het dus nog eens, en geef dan aan waarom je denkt dat die voeding niet goed genoeg is en wat ik dan volgens jou wel zou moeten hebben.
    Oke, even voor de duidelijkheid. Hij probeert jou te helpen. Het kan zijn dat er andere BEP leden hier naar kijken, en zich hetzelfde afvragen.
    Love

5. The Following User Says Thank You to Hesselcandea For This Useful Post:

jeffrey12 (13-06-12)

Pro-spammer
    Ingeschreven
    Thu Jan 2012
    Thanks
    206
    Voeding denk ik het zelfde over als haajse.

Maar als je veel kracht en snelheid moet hebben kijk dan naar een Intel I7 2600k of non-k.
    Ligt er aan of je wilt overclocken of niet.
    Manks vandan, ait vandan!

Moderator
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    228
    Het ligt er aan of Oempas een multithreaded programma wilt gebruiken. Zo ja, dan kan hij beter voor een AMD systeem gaan.
    Love

Eigenwijze konijn.
    Ingeschreven
    Sun Dec 2011
    Thanks
    8
    Kijk ik wil aardig zijn, anders zou ik geen eens er naar gekeken hebben. Ik zag de voeding en dacht goh das toch aan de zuinige kant je zou misschien beter een iets hogere voltage kunnen gebruiken. Maar als mijn comment niet op prijs gesteld word...

Als je wil dat mensen je helpen moet je vooral zeggen dat je iemand zijn comment k*t vind want das lekker motiverend.

En wat ga je met je pc doen?

Nieuweling Partymuscle01's Avatar
    Ingeschreven
    Wed Jun 2012
    Thanks
    2
    Hoi, ik heb je systeem iets aangepast. Je had een AMD LCS processor gekozen. Dat is heel mooi, maar je gaat denk ik niet overklokken met het oog op stabiliteit voor je applicaties. Dus dan heb je ook geen waterkoeling nodig, de boxed koeler ziet er erg saai uit, maar voldoet om deze processor koel te houden.

Verder heb ik de HDD er uit gehaald en voor een SSD gekozen, als je toch niet veel opslag ruimte nodig hebt heb je hier veel meer aan, verder komt het de prestaties van je systeem ten goede.

16GB aan werkgeheugen, dit is na veel processor kracht belangrijk voor een systeem dat veel moet presteren.

Ook nog een moederbord met de high-end chipset van AMD, puur om dat laatste beetje prestaties omhoog te werken.

Ik zit uiteindelijk onder jou aankoopbedrag, heb alleen de extra fans niet meegenomen, maar je hebt geld over (je aankoop bedrag heb ik maar als budget genomen) om deze er eventueel nog bij te kopen.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkel...ct%5B7517%5D=1

Succes met de Pc!

Eigenwijze konijn.
    Ingeschreven
    Sun Dec 2011
    Thanks
    8
    Ff vraagje party: waarom geen 2400Ghz?=toch meer Ghz=meer rekenkracht=BETER

Nieuweling Partymuscle01's Avatar
    Ingeschreven
    Wed Jun 2012
    Thanks
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door haasje Bekijk Berichten
    Ff vraagje party: waarom geen 2400Ghz?=toch meer Ghz=meer rekenkracht=BETER
    Ja je kan zeker profiteren van sneller werkgeheugen, maar dit voldoet. Verder zijn er geen (betaalbare) 16GB kitjes op die snelheid.

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Minecraft server hamachi andere mensen kunnen niet joinen
    Door Marijn in forum Internet Algemeen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 26-05-13, 20:13
  2. NAS download snelheid
    Door t0b1as in forum Randapparatuur
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-04-13, 19:28
  3. Reacties: 7
    Laatste bericht: 04-11-12, 21:16
  4. Reacties: 8