Bouweenpc Forum - Powered by vBulletin

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 16 van de 16
    Nieuweling
    Ingeschreven
    Sun Dec 2011
    Thanks
    0
    Ja dat zou ik erg apprecieren, bedankt.

Nieuweling
    Ingeschreven
    Sun Dec 2011
    Thanks
    0
    Wat vinden jullie hiervan?

aangezien een I5 niet echt warm wordt zal de stock koeler ook niet luidruchtig worden, niet?

http://azerty.nl/winkelmandje/winkel...%5B394013%5D=1
    Laatst gewijzigd door Vanlierde; 18-06-12 om 08:03.

Professioneel amateur danielbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Mon Feb 2012
    Thanks
    17
    Met een budget van 750 euro kan je volgens mij wel wat dikkere hardware kopen om op te gamen. Als je het idee van 2 videokaarten willen hebben loslaat is er wat meer mogelijk. Je betaald extra voor je moederbord en voeding. Tel dit allemaal bij elkaar op en dan heb je vaak wel een enkele kaart die gelijk kan presteren. Prestatiewinst ziet er ook op de benchmarks vaak leuk uit, maar ingame valt dit meestal tegen.

En het grootste probleem van crossfire en SLI vind ik nog wel de instabiliteit. Ik zit niet te wachten op crashende spellen en eeuwig blijven kloten met firmware, drivers en instellingen. Dit is dan ook de reden waarom ik het eigenlijk afraad.

Zo klink ik waarsschijnlijk een beetje heel negatief en er zijn vast wel mensen die er anders over denken, maar persoonlijk raad ik het eigenlijk altijd af aan mensen, dus nu ook.

Heb hier een mandje gemaakt voor een systeem met een enkele kaart:

- Intel Core i5 3450, van die nieuwe ivy-bridge reeks. Snel genoeg om nog jaren mee te gaan, deze overklokken is overbodig voor het gamen. Ik weet niet hoe erg gaming gericht je computer moet zijn, anders kan je een goedkopere processor nemen en meer geld stoppen in je grafische kaart. Zal je meer fps mee winnen.
    - XFX Radeon HD 7850, 2GB grafisch geheugen, zuinig en met flink wat kracht voor een goede prijs.
    - ASRock H77 Pro4/MVP - Moederbord met alles erop en eraan zonder CPU overclock functie. Eventueel kan je een goedkoper moederbord nemen met een oudere chipset om geld over te houden. Het moederbord zal je fps namelijk niet beïnvloeden.
    - 500W OCZ voeding, gedeeltelijk modulair en genoeg prik voor dit systeem.
    - 8GB RAM, gewoon de goedkoopste, doet het even goed.

Met dit systeem kan je alle instellingen op ultra gooien van de spellen die je noemde en elk ander spel tot nu toe gemaakt. Verder moet je even kijken wat voor CPU-cooler je wilt. De Mugen 3 PCGH is natuurlijk gruwelijk, maar als je niet gaat overklokken wellicht een lichte overkill. Met een TX3 EVO, Scythe Shuriken of een 212 EVO kom je er ook wel denk ik. De EVO's zijn wel leuk, omdat je eventueel later ook een 2e fan erop kan zetten zelf (Hyper TX3 PCGH edition <3).

Nieuweling
    Ingeschreven
    Sun Dec 2011
    Thanks
    0
    Ik wil de mogelijkheid openhouden om er later nog een 2de grafische kaart bij te plaatsen. Daarom neem ik de 600watt voeding.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkel...%5B496950%5D=1

Professioneel amateur
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    203
    Als je later nog zo'n monster van een kaart er bij wil doen, moet je toch echt een 700w voeding hebben.
    Maar je kan beter één erg goede kaart kopen dan dat je 2 lichte kaarten gebruikt. Ik raad Crossfire/SLI niet aan, maar het is aan jou.
    Haf 912.

Moderator
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    116
    Ik sta ook achter het mandje van Danielbrouwers. Misschien nog de videokaart vervangen door eentje met een Asus DirectCU koeler (stiller en koelt beter) en de voeding vervangen door deze, niet modulaire, Be Quiet.

Ook wat betreft het Crossfire verhaal sta ik achter Hessel en Daniel.

@Daniel, een H61 moederbord kan natuurlijk wel een Ivy Bridge processor hebben, maar daarvoor moet er eerst een bios update gedaan worden. Zonder Sandy Bridge processor gaat dat niet lukken, maw er moet een 7-series chipset op het moederbord zitten.
    Laatst gewijzigd door Richard; 18-06-12 om 10:54.
    Unlocked x4 960T > x6 3,5GHz, HD 6990, 8GB, Samsung 830
    Profiel
    Voor bedankjes hebben we een knop

Forum Rechten