Bouweenpc Forum - Powered by vBulletin

Resultaten 1 tot 1 van de 1

Hybride Weergave

Lid
    Ingeschreven
    Sat Jan 2012
    Thanks
    4

2 pin fan RPM draad solderen

Hallo,
    Voor mijn casemod gebruik ik een aantal fans, waaronder 2 met 2 kabels. Eentje is een 120mm fan met blauwe leds en de ander is een koeler die ik helemaal gemod heb, zodat hij in mijn kast "past". Het probleem is dat als ik een 2 pin fan op mijn fancontroller aansluit, hij niet (eerlijk gezegd weet ik niet eens meer of hij nou ging draaien of niet ) gaat draaien en 000rpm aangeeft. Ik vind dit best jammer en wil dus er een 3e kabel aan solderen. De reden dat ik geen nieuwe fan met 3 pinnen in die gemodde behuizing stop, is dat ik heel veel moeite heb moeten doen (een uur of 3 werk) om de print uit een andere koeler te slopen en de gemodde behuizing daar weer op aan te passen. Als het echt niet anders kan, wil ik best overwegen om er een andere in te stoppen.

Even voor de duidelijkheid: de vraag is dus: wat moet ik doen om de rpm sensor aan te sluiten: welke componenten moet ik er nog tussen solderen?

Ondersteunende plaatjes:

Alvast heel erg bedankt!!!
    edit: als het op een eenvoudige manier mogelijk is, en de kosten onder de 3 euro blijven, zou dit een goedkope manier zijn om aan 3 pin fan's te komen (ze zijn 1,50 voor 80mm en 2,00 voor 120mm)
    Laatst gewijzigd door AndreaZzZ; 17-06-12 om 19:24.

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Xbox controller met draad + headset
    Door Nielsero in forum Hardware
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 18-02-13, 09:34

Forum Rechten