Mijn oude pc is plotseling erg traag geworden, bovendien wordt hij erg oud en daarom is het tijd voor een nieuwe. De oude pc is van 2004, welke ik heb geupgrade met extra HDD ruimte en extra werkgeheugen.
De pc wordt gebruikt voor office werkzaamheden, internetten, het downloaden en bekijken van films en series en daarnaast wordt hij gebruikt voor photoshop. Met name bij photoshop en hogere kwaliteit films begint hij op dit moment te haperen.
Een aantal onderdelen heb ik al in het bezit en ga ik ook overzetten in de nieuwe pc, dit zijn de optische drives, de HDD's met mijn bestanden (op dit moment 2 x 80GB en 1 TB) Omdat de HDD ruimte weer wat beperkt wordt wil ik ook dit gaan uitbreiden, maar dit kan ook nog op een later moment. Daarnaast heb ik ook al de beschikking over een monitor, toetsenbord en muis. Op dit moment draai ik nog Windows XP, maar het lijkt me verstandiger om op de nieuwe pc te gaan werken met Windows 7 en wellicht daarna over te gaan op Windows 8 (ik heb begrepen dat de upgrade aanbieding inmiddels gestart is)
Na het bekijken van de BBBG en andere websites heb ik wel een beeld gekregen van wat ik wil hebben. Het is mijn bedoeling om net als de oude pc, er een flink aantal jaren mee vooruit te kunnen en wellicht een kleine update aan het geheugen te doen. Ik ben tot het volgende gekomen:
Winkelmandje azerty
Ik heb het idee dat ik misschien iets te enthousiast ben geweest over de onderdelen en daardoor een pc heb samengesteld die ruim meer kan dan waarvoor hij gebruikt gaat worden. Graag hoor ik jullie reacties

Antwoord met Citaat
| HTC Desire (Bravo) - MildWild CM-5.0