Bouweenpc Forum - Powered by vBulletin

Resultaten 1 tot 7 van de 7
    Nieuweling
    Ingeschreven
    Mon Jul 2012
    Thanks
    0

PC Upgrade, nieuw videokaart?

Hallo,

mijn pc loopt niet zo soepel met de nieuwere games en ik vraag me af of ik nog wat kan upgraden ipv een nieuwe pc.

Specs:
    520Watt
    MSI P45-Neo F
    ATi 4870
    Q6600 2.40Ghz
    4gigs 800MHz DDR2

Ik heb nog nooit ge-OC'ed maar ik hoorde dat de Q6600 redelijk is over te clocken. (Hij is nu ongeveer rond de 40-45 graden, hoe warm mag het worden?)

PS. Ben bereid om over te stappen naar Nvidia.
    Laatst gewijzigd door Klasher; 24-07-12 om 21:16.

Nieuweling
    Ingeschreven
    Sat Jun 2012
    Thanks
    0
    Koop gewoon een 7850 of 7870, die krengen zijn momenteel het beste qua prijs/prestatie verhouding en ook nog eens redelijk snel.

Je CPU mag max geloofik 70 graden worden, bij de Q serie.

Succes.

Moderator
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    115
    Ik weet niet of de Q6600 sterk genoeg is om een HD 7850 bij te benen. Het is wel de videokaart die ik zou nemen, inderdaad. Als je je CPU nog wat kan overklokken is dat altijd mooi meegenomen. Ik had ervoor gezorgd dat hij stressed onder de 65 graden zit, liefst minder natuurlijk.
    Unlocked x4 960T > x6 3,5GHz, HD 6990, 8GB, Samsung 830
    Profiel
    Voor bedankjes hebben we een knop

Nieuweling
    Ingeschreven
    Mon Jul 2012
    Thanks
    0
    In de laatste paar dagen heeft helaas mijn moederbord het begeven.
    Welke nieuwe moederbord is aan te raden? (Ben niet van plan mijn CPU te vervangen)

Als het moederbord niet te duur is ga ik misschien ook ngo mijn videokaart upgraden.

Professioneel amateur
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    203
    Het socket waar die CPU op werkt, is al aardig oud. Een goed moederbord vinden die overclocken ondersteunt is dus aardig lastig.
    Maar, jij vraagt jij krijgt: http://azerty.nl/8-849-263367/asrock...derbord-a.html
    Ik raad het af om nog geld te investeren in deze pc. Je kan gewoon beter een nieuwe aanschaffen dan dat je een oud systeem wilt upgraden. Als je wilt upgraden moet je jouw hele syteem veranderen.
    Voor een nieuw systeem kan je zoiets nemen.
    Haf 912.

The Logical Thinker Romaantje's Avatar
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    61
    Eigenlijk moet je in dat geval alleen de mobo, CPU, GPU en het RAM vervangen. Gewoon een upgrade kit. Alternate heeft voordelige updrage kits, GPU moet je er apart bij kopen.

Mocht je daarvoor niet genoeg geld hebben dan kun je eventueel even een tweede handse nemen op marktplaats en alleen de GPU upgraden. Na verloop van tijd moet je wel je CPU vervangen maar dit kan wat uitstel geven.
    Trots bezitter van een AMD Phenom II x3 B55 4007,5MHz | HTC Desire (Bravo) - MildWild CM-5.0

Moderator
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    115
    Zo verkeerd is de Q6600 niet hoor, die kan het allemaal nog prima bijbenen. Wel is het zo dat die moederborden niet meer gemaakt worden (een socket 775 overklokbord moet je tweedehands gaan zoeken als je dat wilt, of het dat waard is weet ik niet). Ook een upgrade naar meer GB werkgeheugen zal niet makkelijk zijn met DDR2, en 4GB is voor de nieuwste games op hoge graphics niet erg ruim.
    Unlocked x4 960T > x6 3,5GHz, HD 6990, 8GB, Samsung 830
    Profiel
    Voor bedankjes hebben we een knop

Forum Rechten