Hi iedereen,
Mijn vader wil een PC voor wat Office werk, films te kijken nadat ze uitgepakt zijn. Hij moet een jaar of vijf meekunnen.
Hier een voorzetje, iemand nog suggesties?
Hi iedereen,
Mijn vader wil een PC voor wat Office werk, films te kijken nadat ze uitgepakt zijn. Hij moet een jaar of vijf meekunnen.
Hier een voorzetje, iemand nog suggesties?
Laatst gewijzigd door petersteenb; 05-08-12 om 20:46.
Ziet er goed uit. Een paar opmerkingen:
- 8GB is veel te veel. 4GB is genoeg.
- Voor 27,- minder heb je dezelfde CPU maar dan 0,1GHz minder. Dat verschil zul je never nooit merken dus is de 27,- extra prijs ook zonde.
Winkelmandje
Je kunt ook voor een AMD setje gaan, een stuk goedkoper. Winkelmandje AMD.
Trots bezitter van een AMD Phenom II x3 B55 4007,5MHz| HTC Desire (Bravo) - MildWild CM-5.0
petersteenb (06-08-12)
Vraag is eigenlijk eerst, Intel of AMD. Intel is meer processorkracht maar minder grafisch, AMD is minder processorkracht maar meer grafisch. Intel zal denk ik sneller zijn met uitpakken, maar toch heeft AMD een aantal voordelen. De A6 is goedkoper en de FM1 moederborden hebben voor minder geld vaak meer features zoals USB 3.0 en SATA 600. Of de i3 de meerprijs waard is... durf ik niet te zeggen.
4GB lijkt mij ook genoeg, maar aan de andere kant, het kost niet veel. Videogeheugen gaat er ook vanaf he
Ik was inderdaad eerder gegaan voor de i3 2120.
Kast met voeding voor 40 euro? Het zal voldoen, maar hij moet 5 jaar mee he...Verder had ik er misschien een aftermarket processorkoeler opgezet.
Ik denk hieraan: winkelmandje
- i3 2120
- Moederbord met alle features die je kan verwachten van een bordje, heb deze zelf ook eens gebruikt.
- 8GB DDR3, dit geheugen draait op 1600mhz omdat het net zo duur is en het voor het videogeheugen iets sneller is.
- Sharkoon kast, omdat hij goedkoop en klein is, met aan de voorkant USB 3.0. Misschien de blauwe LED fan vervangen?
- De Vertex 4 moet zich qua betrouwbaarheid nog bewijzen, dat heeft de Samsung 830 al gedaan. Een van de snelste SSD's voor weinig geld. Al had ik die bij Mycom/Dixons/Dynabyte gehaald, daar kost hij twee tientjes minder. Dan kom je net onder je budget
- TX3 voor wat extra stilte.
Laatst gewijzigd door Richard; 06-08-12 om 12:53.
petersteenb (06-08-12)