Bouweenpc Forum - Powered by vBulletin

Resultaten 1 tot 7 van de 7
    Nieuweling
    Ingeschreven
    Mon Aug 2012
    Thanks
    0

moederbord bij oude onderdelen

Beste mensen,

mijn moederbord is onlangs kapot gegaan. Hier wil ik een nieuwe voor bestellen.

Ik heb nu het volgende moederbord: asus p5ld2-vm en als e.v.t. vervanger heb ik deze gevonden:

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8...archDetail=005 , graag jullie mening hierover.

Dit is wat ik heb:
    Geheugen: 4x Corsair VS512MB667D2 type DDR2
    Videokaart: Geforce4 mx440se 64mb sdr-tv of GeForce 6200TC (ligt ook in huis)
    Voeding: Asus A-45GA
    Geluidskaart: dmx 6fire 24/96

Geforce4 mx440se heeft de voorkeur omdat deze een tv-out heeft en deze veel gebruikt wordt.

Alvast bedankt

Nieuweling
    Ingeschreven
    Mon Aug 2012
    Thanks
    0
    Ik heb net gevonden dat het voorgestelde moederbord niet samen gaat met de processor (775 socket).

The Logical Thinker Romaantje's Avatar
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    65
    Welkom op BEP!

Je oude moederbord, de Asus p5ld2-vm, is redelijk verouderd. Sommige onderdelen zullen niet op het nieuwe werken.
    - Zo gebruikte het oude mobo nog DDR2, terwijl die nieuwe met een AM3+ socket alleen met DDR3 overweg kan. Dit kan er wel op.
    - Je moet ook een nieuwe processor, die op het moederbord past. Dit moet een FX zijn.
    - De Geforce4 mx440se 64mb sdr-tv zal niet op het moederbord kunnen, deze beschikt namelijk op een AGP aansluiting. De Geforce 6200TC kan wel op je moederbord.
    - De voeding is waarschijnlijk nog wel goed genoeg voor dit systeem.
    - De geluidskaart kan je er ook opzetten.

Je kunt bijvoorbeeld ook een ander goedkoper moederbord nemen. Deze bijvoorbeeld.

Ik heb nog wel een vraag?
    - Wat ga je met de PC doen?

EDIT:
    Je was iets eerder dan ik, had je post nog niet gezien.
    Als ik het goed begrijp was je oude moederbord met een 775 chipset, voor bijvoorbeeld een core 2. Beschik je nog over je CPU? Zo ja, welke is het?
    Laatst gewijzigd door Romaantje; 06-08-12 om 16:06.
    AMD Phenom II x3 B55 4105MHz | HTC Desire (Bravo) - Paranoid Android V3.56, Android 4.2.2

Nieuweling
    Ingeschreven
    Mon Aug 2012
    Thanks
    0
    Bedankt voor je reactie. De computer wordt enkel als mediaplayer in de woonkamer gebruikt,
    daarom wil ik eigenlijk de Geforce4 mx440se 64mb sdr-tv als videokaart gebruiken vanwege de tv-aansluiting (kijken er regelmatig films op).

Ik heb me oude processor nog dit is een: intel pentium d 930 sl94r.

Verder heb ik de dingen die in mijn oorspronkelijke bericht staan.

Uit jouw antwoord maak ik op dat met de spullen die ik heb sowieso meerdere nieuwe onderdelen nodig heb, klopt dit ?

Zoja,, wat kan ik dan het beste allemaal bestellen ?

Het liefst wil ik de prijs rond de 70 euro houden.

Moderator Richard's Avatar
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    125
    Een nieuw systeem gaat veel duurder worden. Voor 70 euro haal je geen nieuw moederbord, processor en geheugen. Aan de andere kant, het gaat lastig worden om nog aan zo'n moederbord te komen; het systeem wat je hebt is verouderd. Die MX440, welke interface gebruikt die? Volgens Google heeft die namelijk een AGP interface, terwijl het moederbord wat je noemt een PCI-e interface heeft.

Als het een AGP interface is, gaat dat niet lukken. Die interface wordt namelijk al 10 jaar niet meer op moederborden gebouwd, een nieuw bord vinden die het ondersteund gaat dan ook niet lukken. Je kan dan beter zoeken naar een tweedehands moederbord, maar ook wat je daar zal vinden heeft z'n beste tijd gehad.

Als het een PCI-e interface heeft, zijn er nog wel borden. Enkele webshops hebben nog ergens zo'n moederbord liggen. Deze bijvoorbeeld, zal aan je eisen voldoen.

Al betwijfel ik eerlijk gezegd of het reanimeren van dit systeem nog wel 50 euro waard is, ik heb een poosje terug een PC met gelijkwaardige specs tweedehands voor zo'n 50 euro verkocht.
    Vaio Pro 13/Core i5/256GB PCI-e SSD | Phenom II X6/HD7950/Crucial M4 | Nexus 5
    Voor bedankjes hebben we een knop

Nieuweling
    Ingeschreven
    Mon Aug 2012
    Thanks
    0
    Stel dat ik de volgende onderdelen neem:

Videokaart: GeForce 6200TC
    Voeding: Asus A-45GA
    Geluidskaart: dmx 6fire 24/96
    CPU : intel pentium d 930 sl94r

Hierbij koop ik dan een nieuw moederbord samen met nieuw geheugen. Dit moet wel te doen zijn toch voor +-70 euro?
    Denken jullie dan nog steeds dat dit het geld niet waard is ?

Dan sluit ik mijn tv aan met een vga naar scart kabel, dit moet wel acceptabel beeld geven toch ?

Groet, Rodriguez

Moderator Richard's Avatar
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    125
    Het gaat niet alleen op de socket! Je móét een moederbord met het oude DDR2 geheugen hebben. Een Pentium D heeft geen ondersteuning voor het nieuwe DDR3, daarom zou jou processor altijd op een DDR2 moederbord moeten. Dat bord wat ik heb genoemd in mijn vorige post zou moeten werken.

Nogmaals, welke interface heeft die MX440, en welke interface heeft die 6200TC?
    Niet dat het een probleem is, maar waarom wil je die DMX geluidskaart gebruiken? Is dat een bijzondere?

Ik zou zeggen dat Scart sowieso beter beeld geeft tegenover S-Video. Ligt eerder aan de kwaliteit van de converter.

Je moet het zo bekijken: ik schat de tweedehands waarde van je systeem rond de 50 euro. Je gaat er hardware instoppen van 70 euro. Is het 't in die zin waard? Nee. Echter, kan je een systeem vinden wat helemaal voldoet aan jouw eisen voor 50 euro? Dat betwijfel ik, en hier heb je nog een nieuw moederbord, bij een tweedehandse van 50 niet.

Als je het geld hebt, zou ik doorsparen naar een systeem die ook richting het spelen van HD-video kan en dergelijke. Dan zit je in een klap toch rond de 300-400 euro, maar dan ben je wel voor de komende paar jaar klaar, ook als je straks HD video wilt kijken op een HD TV. Ik bedoel, wat nou als je Pentium D over een jaar stuk gaat, dan zit je met een nieuw moederbord maar je kan er niks mee.
    Maar dat is maar net hoelang je nog denkt dat dit systeem mee zal gaan. Begrijp je wat ik bedoel?
    Vaio Pro 13/Core i5/256GB PCI-e SSD | Phenom II X6/HD7950/Crucial M4 | Nexus 5
    Voor bedankjes hebben we een knop

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Oude HDD in nieuwe PC
    Door Nielsero in forum Hardware
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 29-11-12, 17:30
  2. [TEAB] Verschillende oude onderdelen
    Door Ferry H. in forum V&A
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 03-11-12, 20:10
  3. [Oude pc] vragen
    Door jason. in forum Hardware