beste,
Ik vraag me toch af of ik geld kan besparen
Steld dat ik hem gebruik voor o.a Bf3 en ik speel op normale resolutie moet ik dan zo'n videokaart hebben ?
edit: voor jullie mij mis begrijpen bedoel ik wel moet dat een van 300euro zijn![]()
beste,
Ik vraag me toch af of ik geld kan besparen
Steld dat ik hem gebruik voor o.a Bf3 en ik speel op normale resolutie moet ik dan zo'n videokaart hebben ?
edit: voor jullie mij mis begrijpen bedoel ik wel moet dat een van 300euro zijn![]()
Laatst gewijzigd door mee; 11-08-12 om 23:31.
http://azerty.nl/winkelmandje/winkel...%5B508683%5D=3
-k'zoek in plaats van die batterij een modulaire batterij is beterenige idee ?
-nadat iemand hier de pc-winkel-man had betrapt op een moederbord en proccesor die niet samen passen
-heb ik hem maar flink gaan uitmaken in ->mede van klanten-> werkt altijd
-Hij zei direct we bekijken het nogmaal desnoods met korting en daar had ik hem beet
-ik zou 3x een corsair air series 120mm duo-fan pack krijgen als ik daar wat koopt
-De lijst staat nu op azerty maar dat is geen probleem geeft hij ook wel groot deel van liggen
wat denken jullie van de lijst Sorry om nog maals te veranderen
maar hoe meer ik denk hoe beter het word in mijn ogen & budget![]()
Laatst gewijzigd door mee; 12-08-12 om 01:01.
Oke, ik snap niet echt waar je uiteindelijk naar toe wilt. Eerst in het begin wou je onder de 700,- blijven. Nu zit je al over de 1200,- heen. Je zegt dat je battlefield op z'n minst op normaal wilt spelen, dat kun je ook met een systeem van 700,- en dan speel je minstens op high.
Inmiddels heb je er ook 7 fans in gedaan. Mijn vraag, waarom? Bij je wc set zitten er al twee, dus je cpu is koel genoeg. Verder hoef je case zelf geen extra koeling omdat hier ook al 2 fans inbegrepen zijn.
Waarom je uberhaupt een wc set neemt snap ik nog steeds niet helemaal duidelijk, het is niet stiller en koelt nauwelijks beter dan een goede luchtkoeler van 40,-.
De keuze van de i7 vind ik ook een beetje overdreven. Je zult de kracht van deze CPU nooit helemaal gebruiken, wat zonde is omdat je dan ook net zo goed voor een goedkoper model kan gaan.
Je hebt de Fatal1ty moederbord gekozen van ASRock. Ook dit is me nog steeds niet duidelijk, voor het zelfde geld kun je dan beter voor deze gaan, je hebt met deze veel meer functies. Ik betwijfel als je dat wel allemaal gebruikt. Je kunt net zo goed voor dit moederbord gaan.
De kast, het is je eigen keuze. Maar hier ook, er zijn genoeg andere leuke kasten die je voor vel minder hebt.
Ik probeer hier alleen maar mee duidelijk te maken dat je enorm veel geld verspilt aan onderdelen die te overpowered zijn, of te nutteloos voor jouw uiteindelijke doel. Battlefield 3 spelen op een goede kwaliteit met genoeg FPS zodat je lekker kunt gamen.
Trots bezitter van een AMD Phenom II x3 B55 4007,5MHz| HTC Desire (Bravo) - MildWild CM-5.0
De case is een keuze die word gemaakt iedereen verschilt daarin
De cpu koeler oogt gewoon mooier dan zo'n blok op je moederbord
Die fans worden vervangen door die op mijn lijst
De I7 kan op latere doeleinden goed van pas komen dacht ik
Behalve de I7 en koeler zal ik niet veel goedkoper uitkomen zeker ?
Ik denk dat je voor 700euro niet veel look hebt en goede pc
Laatst gewijzigd door mee; 12-08-12 om 10:58.
Voor 700 euro bouw ik een systeem die net zoveel frames per seconde haalt in games als jouw PC van 1200 euro, alleen dan heb je wat minder 'looks' inderdaad. Ik betwijfel of die looks 500 euro waard zijn, maar dat is natuurlijk compleet je eigen keuze, zoals je zelf zegt.
200 euro onder je budget, misschien wel het dubbele aantal frames per seconde.
Wat Romaantje ook bedoeld is dat het ons niet helemaal duidelijk is. Je veranderd je budget telkens, dat is niet erg makkelijk voor ons. Daarnaast adviseren we je niet voor niks om voor een i5 tegaan in plaats van een i7, maar ook dat is je eigen keuze natuurlijk.
Je bouwt een gaming PC, maar je investeert enkel in de processor (samen met koeling 400 euro). Het belangrijkste aan gaming is je videokaart (225 euro). En daar heb je nog steeds een mid-end kaart in zitten, met een basis koeler. In een gaming PC moet die verhouding andersom zitten.
Je besteld zo meer fans dan wat uberhaupt in je kast past, je geeft er erg veel geld aan uit (bedenk dat je voor dat geld een betere videokaart kan kopen)... en die fans zullen stil zijn inderdaad. Maar straks vraag je je af waarom je PC dan toch nog geluid maakt: die ventilator op je videokaart maakt ook herrie.
Je laatste lijstje dan nog een keer bij langs:
- Er passen totaal 3x 120mm fans in de behuizing. Er zijn er al 2 meegeleverd. Je systeem is al watercooled en de warme lucht blijft niet in je kast hangen: een extra fan is niet eens nodig. In je lijstje staan 10 (!) ventilatoren.
- Dat reepje ziet er tof uit maar is praktisch niks sneller dan dit setje, maargoed
- Voeding lijkt me prima
- Harddisk lijkt me prima
- In een gaming PC van 1200 euro had ik nooit een HD 7850 gebouwd, dan denk ik haast aan een HD 7970
- SSD is goed, misschien een Samsung 830; die is net ietsje beter. Lees ook de review op de frontpage
- Zoals Romaantje zegt kan je makkelijk een moederbord kopen van 40 euro minder, die heeft dezelfde functies en ziet er net zo mooi uit, danwel mooier.
- Een i7 in een gaming PC is niet nodig en zal dat denk ik in de toekomst ook niet worden. Neem liever een snelle i5, de 3570K als je ook nog wilt overklokken is gewoon de beste keuze voor een gaming PC.
- Behuizing en watercooling hebben we het genoeg over gehad.
Edit: ik wou deze er nog even aan toevoegen
![]()
Laatst gewijzigd door Richard; 12-08-12 om 18:56.
Ik ben het helemaal eens met Richard. HD 7970 kan idd prima met 1200 euro: Normaal gamesysteem.
Voor bedankjes hebben we de Thanks-knop.