Bouweenpc Forum - Powered by vBulletin

Resultaten 1 tot 9 van de 9
    The Logical Thinker Romaantje's Avatar
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    65

[NEW][350] Ouders Romaantje

Krijg het nog druk, mijn ouders vinden het het ook wel goed geweest met de rammelkast die ze nu hebben. Er zit zo'n oude athlon in. Na dat ik twee maanden geleden even een register cleaner er bij had gehaald en 971 register fouten weggehaald had ging het wat sneller. Maar het bleef sloom.

Nu hebben ze aan mij gevraagd als ik een pc wil bouwen, natuurlijk wil ik dat.
    Het wordt gebruikt voor:
    - Internet
    - Soms een klein spelletje (niks groots of zo)
    - Filmpjes op youtube
    - MSN
    - Documentjes typen

Het moet wel een tijd mee gaan. Dus minstens 5 - 6 jaar. Het is alleen de kast. Geen muis, toetsenbord of monitor.

Winkelmandje
    4 GB geheugen
    60 GB ssd (ze gebruiken nu nog niet eens 40 GB)
    400W Voeding lijkt mij voldoende

Ik zit alleen nog even te twijfelen tussen een i3 2100 of een A6-3650. En daarbij het moederbord natuurlijk.
    AMD Phenom II x3 B55 4105MHz | HTC Desire (Bravo) - Paranoid Android V3.56, Android 4.2.2

Moderator Richard's Avatar
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    125
    Clean install doet wonderen he

Verder leuk mandje, ik was in dit soort systemen ook zeker voor een SSD gegaan. Voor mijn ouders is 60gb ook genoeg inderdaad, maar zeker weten dat je niet een slag groter neemt? Als SSD raad ik je een Vertex 2 aan. Die is in de praktijk niks trager dan een Vertex 3 of andere SSD's, maar wel goedkoop en er zit een gratis 2,5" naar 3,5" bay bij. Bovendien zijn Vertex 2's goed stabiel.

De i3 is beter wat betreft processorkracht (wat je ouders nooit compleet gaan gebruiken, denk ik - je kan ook de Pentium G620 nemen) en de A6-3650 is beter wat betreft de interne gpu (wat je ouders denk ik ook niet gaan gebruiken?). De A6 is wel goedkoper en de goedkopere FM1 moederborden hebben ook meer opties. Daar was ik dan ook voor gegaan, maar echt goed onderbouwen kan ik het niet...

Winkelmandje
    Denk dat je ouders daar heel blij mee zijn. Als je er voor kiest om een stille CPU koeler (en stille voeding natuurlijk?) erop te zetten (en dat past in je budget) heb je een onhoorbaar systeem die ook nog eens retesnel is voor wat je ouders willen.

Fractal Design Core 1000 is ook een leuk (m-atx) kastje trouwens
    Vaio Pro 13/Core i5/256GB PCI-e SSD | Phenom II X6/HD7950/Crucial M4 | Nexus 5
    Voor bedankjes hebben we een knop

Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    65
    Ik heb nu dit
    Winkelmandje AMD
    of dit
    Winkelmandje Intel
    Met de FM1 moederborden heb je vaak USB 3.0 en S-ATA3. Bovendien kan je ook nog snellere geheugens nemen zoals 1800Mhz.
    Heb die fractical disign gekozen, dat lijkt me leuker voor mijn ouders, die hoeven niet zo'n uitgebreide kast.
    Er zit redelijk veel verschil in prijs tussen deze twee. Ik denk dat ik beter voor het intel systeem kan gaan aangezien mijn ouders ook nog een laptop willen...
    AMD Phenom II x3 B55 4105MHz | HTC Desire (Bravo) - Paranoid Android V3.56, Android 4.2.2

Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    125
    Kanttekening is wel dat dat AMD systeem een veel snellere quadcore heeft dan de dualcore Pentium in het Intel systeem. Maar die keuze moet je maken

Waar komt die behuizing te staan eigenlijk? De power knop en USB poorten zitten namelijk aan de zijkant van die kast, als hij ingesloten in de kast staat is dat niet erg praktisch.

Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    65
    Over de kast heb ik al nagedacht, het zit namelijk wel ingesloten in zo'n kast met wieletjes. Maar aan de rechter zijde is het een stukje korter dus daar steekt de kast uit.
    Aangezien het net boven het budget was heb ik voor de 3x gekozen en nog een aparte koeler erbij gedaan. Ik denk dat ik voor deze kies omdat het nog steeds sneller is dan de pentium.
    Winkelmandje AMD

Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    125
    Lijkt mij een heel goed systeem prima!

Geen ervaring met de Katana verder, is die een beetje stil?

Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    65
    7.2 - 31.07 dBA. Maar dat zet ik wel in de bios lager tot op een bepaalde temperatuur. Zo heel warm zal de pc niet worden, omdat er ook een front fan in de kast zit en geen videokaart.

Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    125
    Inderdaad, sowieso is die A6 niet zo'n heethoofd. Ik denk dat de achterin je behuizing plaatsen voor een betere airflow zorgt: warme lucht uit je kast lijkt mij beter. Dan hoeft de voeding ook minder warmte te verduren en die ventilator dus ook niet zo hard te draaien.

Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    65
    Dat gaat niet lukken. Misschien een keer een aparte 92mm halen als het nodig is.

A total of 3 fan slots (1x 120mm filtered in front, 1x 92mm in rear, 1x 120mm in side panel)
    One fan included (1x 120mm in front)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. [UPG] [100] JaccoW PC ouders
    Door JaccoW in forum Nieuw Systeem
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 17-04-12, 12:24
  2. [NEW][500]Broer Romaantje
    Door Romaantje in forum Nieuw Systeem
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 27-10-11, 22:11

Forum Rechten