Destiny 2 review: verbetering die kan tellen

• Paul
  • 6 Years ago
  • Comments Off

Destiny 2 het spel is de opvolger van het drie jaar geleden uitgekomen Destiny. Toen die uitkwam was er een behoorlijke hype die min of meer gerechtvaardigd kon genoemd worden. Ondanks het succes van de eerste versie deed het spel echter lang niet alles even goed. Tekorten waar het spel Destiny 2 komaf tracht te maken. In deze Destiny 2 review spelen we Destiny 2 op de  Playstation 4. Destiny 2 voor op de PC komt uit op 24 oktober.

Wat beter is

Het spel Destiny 2 is in essentie het concept van de eerste versie correct uitgevoerd. Er is eindelijk een echt verhaal, de spelwerelden zijn een stuk beter gevuld, de multiplayer is sterk aangepast en de game is gewoon beter. Op grafisch vlak zijn er slechts kleine stappen gezet, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de verbeterde gameplay. Leuk pluspunt ook: Destiny 2 het spel heeft een ontzettend leuke soundtrack.

Een korte geschiedenis

Destiny was het geesteskind van de samenwerking tussen Activision en Bungie die een aantal wilde ideeën naar voren brachten. Een soort World of WarCraft, maar dan als shooterversie. Een opdracht waar ze op kleinere schaal ook best wel in geslaagd zijn. Toch was er ruimte voor verbetering en dat lag dan vooral aan het feit dat Destiny eigenlijk totaal geen rode draad bood doorheen het spel. Het was simpelweg geen ‘story driven’ avontuur. Een probleem dat de ontwikkelaars probeerden op te lossen met dlc-pakketten. Een voorbode voor wat Destiny 2 zou worden. Als er dan ook één ding moet genomen worden dat Destiny 2 veel beter doet komt het neer op het verhaal.

destiny 2

Het verhaal

In het begin wordt er gepraat. De Vanguard zitten gezellig wat te keuvelen en de Traveller, de witte bol in de lucht, zweeft vredig boven het hoofd van iedereen. Tot een routinecheck van de satellieten aan het licht brengt dat deze gewoon weg zijn. Voor iedereen het goed en wel beseft verschijnen honderden schepen uit het niks. De Cabal, een vijandelijk ras met hun oog op de Traveller, komt voor problemen zorgen. De Cabal nemen de macht, plaatsen de Traveller in een harnas en de Guardians verliezen hun bron van kracht. Ook jij bent een gewone sterveling geworden met slechts één doel: de Cabal uit de stad te jagen en de bevrijding van de Traveller!

De gameplay

Het is geen kunt om tientallen uren te verliezen aan de sterke multiplayer of het verhaal. Maar toch is de Gouden Graal van Destiny 2 zonder enige twijfel de gameplay zelf. Het schieten zelf is sterk verbeterd, het arsenaal uitgebreid en zelfs gewoon lopen is een stuk vlotter dan voorheen.

Conclusie

De enige kritiek die eigenlijk kan gegeven worden op het spel Destiny 2 is dat het geen vernieuwende game is. Het bouwt heel sterk voort op Destiny en brengt geen horde aan nieuwe zaken met zich mee. Zo goed als elk element is echter wel sterk verbeterd. Destiny 2 kunnen we dan ook enkel maar een echte aanrader noemen. Topspel en wij kijken uit naar Destiny 2!

Previous «
Next »