In Win Dragon Rider

Bouweenpc 3 december 2010 0 Bron:
Naast het leger-thema van In Win beschikken ze ook over een draken thema. In deze reeks behuizingen is binnenkort de Dragon Rider te vinden. Het is de bedoeling dat deze behuizing je krachtige game PC moet beschermen en koelen. Zal dit monster in staat zijn dit te doen? Dat lees je verderop in deze review.

De specs
Aan de buitenkant is direct te zien dat ze veel aandacht hebben besteed aan de airflow. Zo beschikt de behuizing over een 220mm fan die aan het zijpaneel is gemonteerd. Ook is er een 120mm fan achter de plaats van het moederbord gemonteerd. Deze moet er voor zorgen dat de processor net wat meer gekoeld wordt. Daarnaast beschikt de behuizing over twee USB 3.0 aansluiting op het front-panel en is de behuizing geschikt voor waterkoeling.

Op de doos is duidelijk te zien wat het thema van de behuizing is; een draak! Verder zijn op de doos een aantal features en specificaties te vinden. Als we dan de doos opmaken vinden we naast de Dragon Rider behuizing een handleiding in de vorm van een schatkaart en wat kabels. Echt veel nieuws heeft de behuizing niet. Net als bij de B2 Stealth Bomber van In Win beschikt de Dragon Rider over toolless en anti-vibrerend materiaal om optische drives te installeren. Ook is er bij deze behuizing gebruikt gemaakt van 0,8mm SECC staal.

De Dragon Rider onder de loep
Hetgene wat direct opvalt, is dat er veel mogelijkheden zijn om fans te plaatsen. In totaal worden er bij deze behuizing een 220mm fan en vier 120mm fans geleverd wat absurd veel is. Het is ook mogelijk om de grote 220mm led fan te vervangen door maar liefst zes 120mm fans. In totaal is er plaats voor elf 120mm fans.

Maken we de kast open, dan zien we meteen wat positiefs. De binnenkant is van binnen volledig zwart in plaats van dat saaie en lelijke grijs. Wat we ook een plus punt vinden is dat de bevestiging van de PCI-sloten ook zwart is. Zo zit je niet vast aan die groene kleur. Daarnaast zien we dat tussen het zijpaneel en de plaat waar je het moederbord op bevestigd een redelijk grote tussenruimte zit. Je hebt dus genoeg plaats om al je kabels netjes weg te werken. Onderin de behuizing is een stoffilter te vinden. Deze is bedoeld voor de voeding. Het beste is dus je voeding met de fan naar beneden te plaatsen, zo zal deze koude lucht door het stoffilter aanzuigen waarna de warme lucht via de achterkant van de voeding naar buiten wordt geblazen.

Ook valt direct te zien dat een aantal componenten heel eenvoudig te monteren zijn. Doordat er een gat in het moederbordtray zit kan je een CPU koeler monteren zonder het moederbord eerst uit de behuizing te halen. Ook is het heel eenvoudig om een PCI-kaart te vervangen door een eenvoudig klik-systeem. In de behuizing vinden we het bevestigingsmateriaal voor de drives. Je hoeft alleen maar de rubberen latjes in de drive te plaatsen en deze op zijn plaats te schuiven en er is dus verder geen gereedschap nodig. Een SSD monteren gaat ook heel eenvoudig. Er wordt namelijk een SSD bracket bij geleverd die ook weer toolless te monteren is (de SSD moet wel met schroeven worden vastgemaakt aan de SSD bracket).

Het front-panel, of in dit geval het top-panel, is heel mooi gemaakt. Deze heeft een glanzende afwerking gekregen en komt daardoor strak over. Op dit paneel zijn twee USB 3.0 en twee USB 2.0 poorten, twee eSATA poorten, een FireWire poort en aansluitingen voor microfoon/speakers te vinden. Ook vinden we hier de power knop en de reset knop.

Wanneer we verder kijken naar de voorkant van de behuizing zien we dat de plaatjes die voor de drivers zitten heel eenvoudig eruit zijn te halen. Het enige wat je hoeft te doen is de 2 pinnetjes aan beide zijkanten in te drukken en het plaatje eruit te halen. Dit is heel handig maar brengt ook een paar nadelen met zich mee. Als je een plaatje eruit haalt en deze daarna wil terugzetten, gaat dit heel moeilijk omdat een ander plaatje waarschijnlijk al een klein beetje verschoven is. Ook voelen de plaatjes goedkoop aan.

Verder is er ook nog wat gedaan aan het saaie en eentonige zwarte uiterlijk. Er zijn namelijk leds in de 220mm fan gestopt om de boel wat op te leuken. En om het helemaal af te maken zijn er ook nog wat leds verstopt in het logo dat voor op de behuizing is te vinden.

Pluspunten
+ plaats voor maar liefst elf 120mm fans
+ CPU koeler plaatsen zonder moederbord te hoeven verwijderen