Bouweenpc Forum - Powered by vBulletin

Bekijk Poll Resultaten: Geloof je dat de economische crisis opgelost is tegen 2013?

Stemmers
24. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Nee

14 58,33%
  • Ja

4 16,67%
  • Weet ik niet

1 4,17%
  • Economische crisis? Als ik geld nodig heb verkoop ik gewoon enkele goudmijnen.

5 20,83%
Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 57
    Ancien auel neides's Avatar
    Ingeschreven
    Fri Oct 2011
    Thanks
    7

Question De economische crisis

De economische crisis, de bankencrisis, eurocrisis, Griekeland failliet,...

Allemaal dingen die gedurende enkele maanden het journaal kleuren.
    Maar wat vind jij ervan? Is het allemaal overdreven of voel je de crisis op je eigen situatie?

Nieuweling
    Ingeschreven
    Thu Oct 2011
    Thanks
    8
    Ik verdien alleen maar aan de crisis, dus mij maakt het niet uit. Laat Griekenland maar failliet gaan!

The Logical Thinker Romaantje's Avatar
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    65
    Volgens mijn economie docente, als we griekenland laten gaan, gaan we zelf ook onderuit. Als we hun uit de euro zetten, stort het land in en kijgen we onze leningen niet terug.
    Snap trouwens niet wat ze zo moeilijk doen over het akkoord. Gewoon regels toepassen, je hebt je eigen land tenonder laten gaan, nu maar bovenop helpen. Moeten ze maar niet zo corrupt zijn dat ze de doktoren cash geven.
    AMD Phenom II x3 B55 4105MHz | HTC Desire (Bravo) - Paranoid Android V3.56, Android 4.2.2

Ingeschreven
    Fri Oct 2011
    Thanks
    7
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wava Bekijk Berichten
    Ik verdien alleen maar aan de crisis, dus mij maakt het niet uit. Laat Griekenland maar failliet gaan!
    Zonder je geheimen te weten willen komen, hoe verdien je eraan? Heb je nog PUT opties staan die positief uitkomen tov deze crisis? Of heb je nog ergens een stukje bouwgrond liggen dat in prijs gestegen is?

Ingeschreven
    Fri Oct 2011
    Thanks
    7
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Romaantje Bekijk Berichten
    Volgens mijn economie docente, als we griekenland laten gaan, gaan we zelf ook onderuit. Als we hun uit de euro zetten, stort het land in en kijgen we onze leningen niet terug.
    Snap trouwens niet wat ze zo moeilijk doen over het akkoord. Gewoon regels toepassen, je hebt je eigen land tenonder laten gaan, nu maar bovenop helpen. Moeten ze maar niet zo corrupt zijn dat ze de doktoren cash geven.
    Kvind het deel waar wat je verteld. Maar waarom zouden de andere landen met een beter BBP Griekenland en waarschijnlijk ook Italie moeten steunen? Zullen de machtshebbers (politiekers, etc.) hier dan wel iets uit leren? Het is namelijk zo dat de middenklasse het hardst getroffen wordt. Maar de topklasse moet bijna niets inbinden. (uitgegaan van de huidige regels opgelegd door europese unie)

Spammer
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    2
    Corruptie, bureaucratie, graaiers, handophouders, religie, kansarme allochtonen, koningshuis en tolerantie. Dat zijn de boosdoeners in Nederland in ieder geval.

Nederland heeft zijn zwakten laten zien en daar wordt op ingespeeld.

Dit moet er gebeuren.

Grenzen dicht
    Kansarme allochtonen --> enkele reis terug. Geen uitzondering.
    Koningshuis opzouten.
    Graaiers alles afpakken en opsluiten.
    Handophouders niets geven. Werken zullen ze.
    Religie uitfaseren.
    Tijdelijke politiestaat. Ultra mega zero tolerance.
    Niets meer in de bodemloze put van het "noodfonds"
    Belastingstelsel totaal omgooien.
    Openbaar vervoer tegen minimale prijs
    OV, Post, telecom etc terug naar de overheid.

7. The Following 2 Users Say Thank You to Snake For This Useful Post:

Nielsero (29-12-12),WoutVanHoorn (08-06-13)

Nieuweling
    Ingeschreven
    Thu Oct 2011
    Thanks
    8
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door auel neides Bekijk Berichten
    Zonder je geheimen te weten willen komen, hoe verdien je eraan? Heb je nog PUT opties staan die positief uitkomen tov deze crisis? Of heb je nog ergens een stukje bouwgrond liggen dat in prijs gestegen is?
    Geen opties, turbo's. Ik heb short Turbo's in valuta staan die alleen maar meer waard worden als Griekenland failliet gaat.

Als we Griekenland laten gaan, hoeven wij niet per se onderuit te gaan hoor. Hoe meer wij erin pompen hoe meer kans wij hebben om onderuit te gaan, aangezien die Grieken toch niet opeens een veel hoger BBP gaan kweken.

Edit: Snake, kom jij heel toevallig uit de voormalige sovjet-unie?

Ingeschreven
    Fri Oct 2011
    Thanks
    7
    Ik ben helaas net tevroeg uit het Turbo verhaal gestapt, met een winst van 60%, wat me wel goed leek. Deze zouden nu zo'n 240% waard zijn tov beginkoers. Achja wie het kleine niet eert,...

Snake, ik begrijp je standpunt tot een zeker gehalte, maar is het niet zo dat door prive investeringen (bv Telecombedrijven) de maatschappij rijker wordt? Er worden jobs gecreeerd, mensen worden betaald, mensen geven meer geld uit,...

Volgens mijn bescheiden inzicht ligt de globale economische crisis voor een groot deel aan de multinationale geldinstellingen. Dan heb ik het over grootbanken, verzekeraars, immobieëlen,...
    Door hun hebzucht naar meer en meer geld zijn ze vergeten dat ze telkens maar grotere risico's wilden nemen met andermans geld.

Moderator Richard's Avatar
    Ingeschreven
    Wed Oct 2011
    Thanks
    125
    Volgens mijn bescheiden inzicht ligt de globale economische crisis voor een groot deel aan de multinationale geldinstellingen. Dan heb ik het over grootbanken, verzekeraars, immobieëlen,...
    Door hun hebzucht naar meer en meer geld zijn ze vergeten dat ze telkens maar grotere risico's wilden nemen met andermans geld.
    Dat denk ik niet. Om even voorop te stellen: een bank kan geen rente geven als er geen risico's worden genomen met dat geld. Geen enkele bank kan op dit moment al het geld wat mensen daar hebben ondergebracht per direct terugbetalen, als iedereen dat tegelijk willen doen. Zo gaat dit ook al jaren, en ook al jaren goed. Zonder investeringen valt de economie ook dood. Geld moet rollen.
    Er was echter eens een Amerikaan die van mening was dat iedereen recht had op een dikke auto en een zwembad. En als je dat niet kon betalen, kon je het wel lenen. Dan krijg je inderdaad teveel niet-bestaand geld. Totdat opeens een aantal mensen hun geld terug willen, tegelijk, waarna een kleine bank failliet gaat, die geld had geleend bij een grotere bank, enzovoort... Dat loopt ook door naar het buitenland. Hierdoor waren banken ook genoodzaakt om meer risico's te nemen.
    Het gaat hier dus volgens mij niet om steeds grotere risico's van bedrijven, maar een zeer grote groep mensen die betaalt met niet bestaand geld. En dan is het slechts een kwestie van tijd totdat het touwtje door is.

Er waren meer landen naast Amerika die veel schulden hadden, omdat alles maar mogelijk moet zijn, waaronder Griekenland. Als je daarmee verder wilt moet het compleet hervormt worden. En ik kan me er wel wat bij voorstellen dat mensen die een 13e en 14e maand uitbetaald krijgen tot hun 55e er moeite mee hebben om opeens tien jaar langer te werken voor minder geld. Maar komop, zo doen we het (zo hoort het) in heel Europa, en als iedereen zo zou doen zouden we nu geen crisis hebben.

Ik ben van mening dat het economische stelsel prima is, zolang iedereen er geen misbruik van gaat maken. Dus inderdaad, graaiers en kansarme allochtonen eruit, en wat mij betreft geven we de koningin ook alleen een publieke functie. Je kan best bezuinigen op kunst, als de vraag lager is dan het aanbod. Iedereen moet aan het werk en geld moet rollen. Het probleem is dat dat niet gebeurd. In Nederland is dat nog niet zo erg als in sommige andere landen. Ik zou het ook raar vinden als wij zouden moeten hervormen (zoals Snake zegt) als toch vrij sterke kenniseconomie: wij zijn het probleem niet, dat ligt in andere landen. Zie ook corrupte landen als Italie.

Of we geld moeten stoppen in het noodfonds vind ik lastig. Over 1 ding is iedereen het eens: wat er precies gaat gebeuren als Griekenland failliet gaat weet niemand. Laten we er dan ook voor zorgen dat dat niet gebeurd. Maar het is wel belangrijk dat het dan veranderd naar hoe het hoort te gaan.
    Vaio Pro 13/Core i5/256GB PCI-e SSD | Phenom II X6/HD7950/Crucial M4 | Nexus 5
    Voor bedankjes hebben we een knop

Ingeschreven
    Mon Oct 2011
    Thanks
    102
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snake Bekijk Berichten
    Corruptie, bureaucratie, graaiers, handophouders, religie, kansarme allochtonen, koningshuis en tolerantie. Dat zijn de boosdoeners in Nederland in ieder geval.

Nederland heeft zijn zwakten laten zien en daar wordt op ingespeeld.

Dit moet er gebeuren.

Grenzen dicht
    Kansarme allochtonen --> enkele reis terug. Geen uitzondering.
    Koningshuis opzouten.
    Graaiers alles afpakken en opsluiten.
    Handophouders niets geven. Werken zullen ze.
    Religie uitfaseren.
    Tijdelijke politiestaat. Ultra mega zero tolerance.
    Niets meer in de bodemloze put van het "noodfonds"
    Belastingstelsel totaal omgooien.
    Openbaar vervoer tegen minimale prijs
    OV, Post, telecom etc terug naar de overheid.

Religie uitfaseren? Ben je wel helemaal lekker? 1 van de rechten van de mens is vrijheid van godsdienst. Van het geld dat in het kerkzakje komt gaat een gedeelte naar de overheid.

Edit: + de meeste rommelmarkten + evenementen voor goede doelen worden door kerken en bijbehorende stichtingen georganiseerd. Ook daarvan gaat een gedeelte naar de belastingen.
    Laatst gewijzigd door maussie95; 08-11-11 om 14:40.
    Intel Core i5 3230M - Samsung 830 128GB - 8GB DDR3 - NVidia GT650M
    AMD Athlon II X3 455 - MSI 760GA P43-FX - 4GB DDR3 - AMD Radeon HD6450

Forum Rechten