Met een SEO-specialist kom je hoog in Google

  • Paul
  • 5 Years ago
  • Comments Off
SEO-specialist

Stel je voor: je hebt een goed uitziende website of webshop laten maken. Voor het oog ziet alles er perfect uit, maar achter de schermen blijkt het niet allemaal zo goed te werken. Hoe merk je dit? De bezoekersaantallen in Google Analytics vallen tegen. Je wil natuurlijk, vooral met die mooie website, hoog in Google terecht komen met meerdere relevante zoektermen. Hoe kan dit? Voor de leek is het antwoord op deze vraag misschien wat ingewikkeld, maar voor een SEO expert is hier een logische verklaring voor. Je SEO uitbesteden aan een specialist is dus zeker aan te raden als je alles uit je website wilt halen.

Wat is SEO en wat kan het voor jou betekenen?

SEO staat voor Search Engine Optimization ofwel zoekmachine optimalisatie. Waar het hierbij in de kern om draait is om door middel van het creëren en optimaliseren van web content je Google positie te verbeteren. Hierbij wordt je complete website onder de loep genomen en aangepast: de opbouw, media, alle links, iedere pagina, URL-structuur, de social media etc. Het feit dat Google met afstand de meest gebruikte zoekmachine is, maakt dat Google ook bepalend is in de manier waarop de consumenten zoeken en bedrijven gevonden worden. SEO -en het inhuren van een SEO-specialist in het bijzonder- maakt dat je met jouw website beter inspeelt op de zoekresultaten van Google en zo dus hoger in Google komt.

De 3 pijlers waar een SEO-specialist zich op richt:

SEO content

De eerste pijler binnen het SEO traject is Content. Content staat in het geval van SEO voor de inhoud van je website. Hiertoe behoren o.a. de teksten, de zoektermen en de wijze waarop deze zoektermen worden gebruikt. Het is voor je website van groot belang dat deze content onderhouden wordt en dus niet stil blijft staan. Dit kan bijvoorbeeld door het toevoegen van nieuwe content en SEO webteksten die voor jouw website en onderneming relevant is. Door de juiste zoekwoorden en zoekwoorden combinaties op een handige manier te verwerken binnen deze content kun je in in de zoekmachines goede resultaten halen bij een voor jou relevante doelgroep.

SEO techniek

De tweede pijler binnen het traject om je zoekmachine resultaten te optimaliseren is de techniek van je website. Om hoog te scoren in je organische zoekresultaten moet de juiste techniek worden toegepast bij het opbouwen van een website. Dit zodat zoekmachines de pagina’s zo goed mogelijk kunnen lezen. Hiervoor spelen een hoop technische factoren mee, zoals de structuur en de gelaagdheid van de website en het juiste gebruik van interne en externe links. Een SEO-specialist of een SEO bureau heeft de juiste kennis en SEO tools om deze technieken toe te passen en uit te werken.

SEO autoriteit

Waar het bij de eerste twee SEO pijlers, Content en Techniek, vooral om OnPage-factoren (interne factoren) ging, is er ook nog een belangrijke externe pijler, namelijk de autoriteit van een website. Deze wordt gevormd door het linkprofiel. Met een linkprofiel bouw je een zekere autoriteit op, door middel van backlinks die binnenkomen vanuit andere domeinen. Dit wordt ook wel linkbuilding genoemd. Bij linkbuilding is het de bedoeling om kwalitatieve en relevante links vanaf andere websites naar de jouwe te verzamelen. Zoekmachines als Google indexeren deze links waardoor je de populariteit van de ene pagina middels een link door kan geven aan een andere pagina. De kwaliteit en relevantie van deze links is zorgen er op termijn voor dat je hoog scoort in de zoekmachine resultaten. 

Previous «
Next »