Laat content voor je werken

  • Paul
  • 3 Months ago
  • Comments Off
SEO content

Veel ondernemers en online marketeers onderschatten de toegevoegde waarde van hoogwaardige content. De content op je website is letterlijk de fundering van al je marketingactiviteiten. Iedereen die met jou of met je bedrijf in aanraking komt, bezoekt je website en beslist daar of hij wel of geen zaken met je wil doen. De content op je website maakt dus het verschil.

Bedrijven die een nieuwe website laten ontwikkelen, doen er goed aan om vroegtijdig na te denken over de content. Het laten schrijven van webteksten kan een flinke investering zijn. Aan de andere kant kunnen goed geschreven teksten je conversiepercentage verdubbelen en geven goed geschreven SEO-teksten je vindbaarheid een flinke boost.

Wat je kunt doen om content voor je te laten werken

Allereerst moet je bepalen wat je wilt bereiken met de content. Waarschijnlijk wil je dat de bezoeker converteert. De bezoeker moet een bepaalde actie uitvoeren op je website, zoals een contactformulier invullen of een offerte aanvragen.

Converterende content is pakkend, zet aan tot actie en communiceert relevante “unique selling propositions”. Het allerbelangrijkste: goed geschreven content wekt genoeg vertrouwen om de bezoeker naar conversie te leiden. Je kunt alleen converterende content schrijven als je begrijpt voor wie je schrijft en die doelgroep vervolgens met de juiste toon en boodschap benadert. Het vaststellen van je doelgroep en het bepalen van de juiste tone of voice is net zo belangrijk als het schrijven van de content.

Zoekmachine optimalisatie

SEO is de beste manier om je webteksten voor jou te laten werken Door je website op on-page en off-page factoren te optimaliseren, bemachtig je een hogere positie in Google. Deze hoge positie zorgt voor een constante stroom van organische bezoekers. Bezoekers waarvoor je anders had moeten betalen.

Als onderdeel van SEO zijn de teksten op je website hierbij een belangrijke factor. Het schrijven van SEO content is een lastige klus. Er zijn namelijk meer dan 200 factoren die invloed hebben op de paginawaardering van Google. Een goede SEO tekstschrijver maakt content die afgestemd is op jouw doelgroep en zorgt er op een subtiele en onopvallende manier voor dat Google de content hoog waardeert.

Het schrijven van blogs

Met je merk wil je online zichtbaar zijn en betrouwbaar overkomen. Blogs zijn het perfecte middel om je merk te versterken en meer traffic te genereren. Waarom? Blogs helpen je klant door de klantreis. De informatiebehoefte van je klant is sterk veranderd: jouw klant informeert zichzelf. Met blogs voorzie je in deze informatiebehoefte. Om op te vallen, moet je wel blogs van goede kwaliteit leveren.

 

Previous «
Next »